• Annecy
    Äldre 31 Oct 18:03
    1849 visningar
    8 svar
    8
    1849

    Kan det vara så här...?

    www.aftonbladet.se/kropphalsa/kvinnlighalsa/article8028549.ab

    Borde kanske inte läst......

  • Svar på tråden Kan det vara så här...?
  • Äldre 31 Oct 18:28
    #1

    Ja det är ju individuellt som allt annat. Finns dom med blodgrupp A som också har svårt att få barn.

  • Äldre 31 Oct 18:55
    #2

    Jag tror inte att den där studien är tillräcklig för att bevisa vetenskapligt. 560 kvinnor låter som ett väldigt litet antal, så man skall nog inte ta det så allvarligt. Dessutom är det Aftonbladet, vilket gör det hela ännu mer oseriöst..Skrattande

  • Äldre 25 Nov 12:43
    #3

    Äh vilket skitsnack!
    Säger som föregående talare 560 kvinnor säger inte mycket... dessutom aftonbladet.

    Nu ska man få dåligt samvete för vilken blodgrupp man har också!! Fan vad sur jag blir på sånt här!

  • Chokla­dmonst­ret
    Äldre 11 Dec 13:46
    #4
    Annecy skrev 2010-10-31 18:03:05 följande:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/kvinnlighalsa/a...

    Borde kanske inte läst......
    Jag har B- och har svårt att bli gravid så jag tror inte muycket på det där....
  • Fluffs­kalle
    Äldre 11 Dec 13:49
    #5
    Chokladmonstret skrev 2010-12-11 13:46:43 följande:
    Jag har B- och har svårt att bli gravid så jag tror inte muycket på det där....
    Men det handlade ju bara om en defekt? Man har ju problem av olika orsak. Har också svårt och har A+ men beror väl på något annat fel.
  • Fluffs­kalle
    Äldre 11 Dec 13:51
    #6

    Men TS, en defekt som ibland drabbar fler av en blodgrupp betyder ju inte att man troligtvis får det! De flesta som har problem har väl antagligen problem av andra orsaker än denna defekt som är vanligare för en viss blodgrupp.

    Är ju bara Aftonbladet som sätter konstiga rubriker...

  • Chokla­dmonst­ret
    Äldre 11 Dec 13:53
    #7
    Fluffskalle skrev 2010-12-11 13:49:57 följande:
    Men det handlade ju bara om en defekt? Man har ju problem av olika orsak. Har också svårt och har A+ men beror väl på något annat fel.
    Ja enbart blodgupp tror inte jag ensamt har den avgörande betydelsen.....
  • Äldre 11 Dec 16:14
    #8

    Häpp. Jag är AB, Rh-negativ. Har svårt att få barn. Förhöjt FSH-värde. Så jag tror inte att enbart blodgrupp är avgörande.

Svar på tråden Kan det vara så här...?