Blivit av med jobbet, så ledsen...
Jag är så nere, känner att jag behöver lite stöd och peppning...
Förra året i juni gick jag på föräldraledighet och födde i slutet på månaden en helt underbar liten son! Allting frid och fröjd. Efter ett par månader kallar min chef in mig på jobbet och berättar att det är besparingskrav och att de blivit tvungna att dra in en tjänst, och det blev min med motiveringen att jag varit anställd kortast tid... Alla mina uppgifter är kvar men de delades ut på andra medarbetare. Blev erbjuden en annan ledig tjänst på arbetsplatsen och tackade ju så klart ja. Hellre ett sämre jobb än inget jobb alls.... Nu har jag börjat jobba och jag mår så fruktansvärt dåligt. Vill bara gråta hela tiden, saknar mitt gamla jobb så oerhört mycket och är så överkvalificerad för det jobb jag gör idag så motivationen är alldeles bortblåst. Känner mig så undanknuffad och på något sätt förnedrad. Utanför mitt rum hör jag mina kollegor arbeta med mina gamla uppgifter och själv sitter jag och jobbar med något som t.om en tvååring hade klarat av. Känns som att jag aldrig kommer komma tillbaka på samma nivå igen. Känns för jävligt att jag lagt ner så mycket tid, energi och pengar på att utbilda mig och så blir det så här. Jag söker jobb som en tok men iom att jag inte ens jobbar med det som jag är utbildad till så är det ju svårare. Dagarna går och sakta, sakta förlorar jag och glömmer bort det jag jobbat med och det gör mig så ledsen. Känner mig så fruktansvärt nere och bara gråter, har inget tålamod med sonen och har konstant ont i magen. Vet inte vad jag ska göra...I morgon är det måndag och jag vill bara stanna hemma. Känner ingen glädje i att gå till jobbet...