• lellefant

    Känner mej ensam ..skulle behövt prata med någon i samma sits

    HJÄLP !!!!

    Finns det någon som vet hur det är att vara ensam  med 2 nästan tonåringar........

    Ständigt konflikter ....känner att jag  önska prata med nåon i sammma situation :)

  • Svar på tråden Känner mej ensam ..skulle behövt prata med någon i samma sits
  • tideloo

    Hej!jag är inte själv mamma till två tonåringar men min mamma är ensamstående med fyra barn,varav två bor hemma fortfarande,16 å 18! Det är ständiga konflikter om allt möjligt och mamma
    Går snart in i väggen!

  • lellefant
    Glad

    tack för ditt svar..............man kan behöva höra att man inte är ensam

    ha en go Måndag 
  • Pildi
    lellefant skrev 2010-11-01 08:27:23 följande:
    HJÄLP !!!!

    Finns det någon som vet hur det är att vara ensam  med 2 nästan tonåringar........

    Ständigt konflikter ....känner att jag  önska prata med nåon i sammma situation :)
    Jag är inte ensamstående men har två tonårstjejer  (maken för den delen underlättar inte, ibland känns det som han är tonårig själv) Konfilkter med mig, med pappa, med varandra som ibland urartar sig i slagsmål är vanliga (dock inte slagsmålen). Det kan gälla små saker som t ex ena tjejen hittar inte en tröja,eller borste vad som..
    Samarbeta kan de inte, det blir kortslutning i deras tonårs hjärna...Jag gör saker själv för att slippa höra gnället och ser fram emot den dagen de flyttar hemifrån.
    Har du pojkar eller flickor?
  • Zkorpion

    Jag e ensamstående och har ett ex antal barn varav två är 12 år & en är 14 år men vi har inga konflikter speciellt mycket men visst kan det vara tufft . Men däremot min 8 & 6,5 åring är som värsta tonåringarna oj oj oj där kan vi prata konflikter och det e sååå tufft bort emellanåt , känner mig helt värdelös som Mamma när det e som värst . Vet inte riktigt va en ska ta sig till och ingen att prata med heller ...

  • Mollan70

    Jag har 3 grabbar, snart 18 , 13 och 3 år.  Det är livat nästan jämt med mycket humör från de äldsta pojkarna.

  • MrsB

    min mamma blev ensam med fyra barn i åldern 18, 12, tvillinga 8 år..
    hon studerade högskola, jobbade power women i in tycke..

    tror man fixar det mesta som mamma 

  • trollet123

    Som mamma klarar man mer än vad man ibland kan tro! Jag har varit själv den mesta tiden med mina tre underbara barn som idag är 18, 21, 23!

    Visst har det varit jobbigt speciellt när hormonerna rusar i kroppen och de ska bli självständiga personligheter... nu har jag bara pojken (18åringen) kvar hemma och han går sista året på gymnasiet. Kan konstatera att det gått fort! och vissa perioder förstår jag idag inte hur jag klarade av helt själv men det gick!!

    Lycka till och har du några frågor eller bara vill ventilera så skriv till mig!    

    Har nu varit singel i 8 år så de värsta tonårs tiden har jag fått klara helt själv!

    Ha det gott och tro på dig själv!    

Svar på tråden Känner mej ensam ..skulle behövt prata med någon i samma sits