Diskussionstråd: Finns andar, är medium bluffmakare, ska man tro på att barn ser spöken? Etc...
Så, var så goda att börja fråga mig vad ni vill!
Så, var så goda att börja fråga mig vad ni vill!
Har du sett mitt meddelande? I inboxen? Får du nån känsla?
Finns det en andevärld? Jag hoppas (och tror) att det finns. Eftersom min bror gick bort förra året känns det ännu viktigare att få bekräftat att det finns något "mer".
Hur känner jag i mitt förhållande mot min sambo?
Kan börja med att svara på Jens inlägg:
Om man nu som jag tror på och anser sig ha / haft kontakt med andar, så spelar det ingen roll om man själv sett ansen i fråga eller inte. Jag anser att det är av största vikt att ta sitt barn på allvar när det säger sig ha sett en gubbe eller liknande hemma. Därmed inte sagt att jag tror att det alltid är så att det är ett spöke. Det kan lika gärna vara nattskräck, livlig fantasi, mörkerrädsla etc. Men om man tror så tror man ju och då ser man på saken som jag gör
Är du ett medium? Hur kan du i så fall "känna/se" svar på frågor som du får via internet?
JenNynne: Ingen aning alls. Jag är ingen psykolog eller tankeläsare. Jag menade att man kan fråga mig om min syn på livet här. Det har varit stor diskussion om det.
Ja, ebben. Jag har sett. Får inget alls just nu. Men det dyker kanske upp!
Hulda Stina: Nej, jag är inget medium. Det händer att jag får bilder, känslor och ord. Hur det kommer sig kan jhag inte svara på. Igår fick jag det när jag läste ett inlägg, annars händer det mest när jag som minst anar det här hemma.
Ja,du kan ju ha mig kvar i minnet!!
Suzanna: jag ska börja med att säga att jag respekterar din tro även fast jag tycker att själva akten då man för pengar spår folk är att lura folk. Jag har många vänner som är "troende" och säger sig ha antingen kontakt med andevärlden eller tror på den. Själv är jag hopplöst vetenskaplig. Allt "skumt" som kan förklaras med en vindpust eller ett ljud från rören avfärdar jag just som ett sådant. Kanske vore världen lite mer spännande om jag vore troende men jag är så skeptisk :/
Det som du säger är känsla anser ju jag vara ett sammanträffande. Ibland sker det lite oftare än vanligt men om man riktigt tänker efter så brukar det inte finnas så många val, därför blir det ett sammanträffande.
JenNynne: Jag har samma respekt för dig och din enbart vetenskapliga tro Jag blir själv sån ibland att jag tvivlar och tycker mig vara fjantig som tror på andevärlden. Men då brukar något dyka upp och påminna mig, och så är jag tillbaka igen