Alkoholproblem?!
Hej!
Jag måste få ventilera lite. Jag behöver tips och råd för jag har inte direkt någon jag kan prata med om detta. Jag är tillsammans med min sambo sen lite mer än 3 år tillbaka (han är 25 år och jag är 24 år). Han är en fantastisk människa som jag älskar högt och som jag har/hade planer att leva mitt liv med. Vi pratar om barn och har gjort ett bra tag. Så fort jag fått ett fast jobb så tänkte vi börja bebisverkstan. Vi köpte hus för ca 1 år sedan och trivs bra här. Vi har liknande värderingar och tycker om att träffa vänner och familj mm, väldigt sociala båda två helt enkelt.
Nu till problemet:
Enda sen starten på vårt förhållande så har våra bråk mest bestått av alkohol. Han dricker ganska friskt och när det blir lite för mycket vilket det ofta blir så börjar det bråkas. Han kan sitta och hälla i sig en massa alkohol och desto värre blir det helt enkelt. Vi har bråkat och jag har sagt till honom att jag är beredd på att lämna honom om det fortsätter såhär. Och för ca 3-4 månader sen så blev mitt mått rågat, vi bråkade dagenefter han druckit och burit sig illa åt mot mig. Jag sa som jag kände och vi pratade länge. Jag sa till honom att han bara får en chans till för jag vill inte leva i ett förhållande där jag mår dåligt, där jag inte är trygg och där jag definitivt inte litar på min partner. Han lovade och bedyrade ÄN EN GÅNG att det var sista gången. Och han har varit duktig tills i helgen.
Vi var hos mina föräldrar på mårten gås och hade hur trevligt som helst. Han drack och jag drack och allt var bra. Sen gick jag, han, min syster och hennes kille hem till oss för att spela spel. Tiden gick och han bara hällde i sig. Sen gick syster hem och jag skulle lägga mig. Killarna skulle spela xbox och då var kl 2 på natten. Halv 6 går jag upp och säger till dem att stänga av och då hade han hällt i sig ännu mer, på hela kvällen så handlade det om närmare 20 starköl. min systers kille gick hem och min sambo skulle gå och lägga sig. Full som han var så fick jag gå upp och låsa, släcke och stänga överallt.
Jag vaknade 2 timmar senare av att han springer rundor i huset. (Det har hänt ca 5 gånger tidigare att han gått i sömnen när han varit så full och då ställt sig och kissat lite här och var). Iallafall så vaknar jag och efter hans springande i typ 10 min så lägger han sig i gästrummet. Och jag somnar om. På morgon när jag vaknar så har han kissat ner sin del av sängen, därför han sprang rundor i huset :( Det är 2 gången han gör det på ca 6 månader. Han sov hela dagen igår och sen låg han och kollade på TV hela natten!
Jag är arg, besviken och sårad och vi har inte pratat någonting. Jag vill inte säga något utan jag vill att han kommer till mig, men nu har det gått 1 ½ dygn och jag börjar bli galen!
Vad ska jag ta mig till? Jag har sagt att jag lämnar honom MEN han tar inte det på allvar. Kan jag sätta någon gräns? Var och vad kan jag göra? Han vägrar gå att prata med någon vilket jag föreslagit 2-3 gånger innan. Men jag orkar inte ha det såhär längre, jag vill absolut inte sätta några barn till världen när man lever såhär. Och jag är så förbannat trött på hans drickande och beteende. Han bara lovar, lovar och lovar. Men någon helg efter hans löfte så är vi där igen!
Jag har bett han ta uppehåll från alkoholen vilket har fungerat ganska bra MEN sen är vi tillbaka igen. För mig är detta ett stort problem och jag kallar det nästan ett missbruk från hans sida!
HJÄLP MIG!