• Logopeden

Passar Britax Multi-tech (utan isofix) i V70?

Hej! Vi är på väg att köpa oss en bil, har inte haft någon innan. Dottern är över ett år, och bil börjar behöves.. Vi har däremot en bilbarnstol , en Britax Multi-Tech utan isofix.  Undrar om nån vet om den funkar i en volvo V70 (fram och/eller baksäte)? Vore bra att slippa köpa en ny...

Tack för svar!!

/Mannen i huset (frugan jobbar)

• Svar på tråden Passar Britax Multi-tech (utan isofix) i V70?
  • Småtokig

Ta med stolen när ni tittar på bil. Då kan ni montera in den och kolla så att det sitter bra i bilen.
    Vi har Britax hi-Way och Britax Two-Way i våran V70 så det bör nog inte vara några problem

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • mezzi

vi har Britax Multi-Tech utan isofix, i en v70 -2009 passar utmärkt! Har även haft den i v70-2002 lika bra där! Lite trångt när gubben(ganska stor) sitter fram i passagerar sättet, men helt ok! Vi har då våran i baksättet bakåtvänd just nu!

• cicci85

Finns den med isofix?

Jag har en i en v70 -01:a, den sitter jättebra men tar rätt stor plats, man sitter inte superbra i framsätet...

Småtokig skrev 2010-11-01 13:04:21 följande:
    Ta med stolen när ni tittar på bil. Då kan ni montera in den och kolla så att det sitter bra i bilen.
    Vi har Britax hi-Way och Britax Two-Way i våran V70 så det bör nog inte vara några problem
    Vilken tar mest plats?
  • Småtokig

Two-way tar mest plats

cicci85 skrev 2010-11-01 17:20:26 följande:
    Vilken tar mest plats?
  • cicci85
    CaCC skrev 2010-11-02 13:57:16 följande:
    Är det inte Isofix på alla MultiTech?
    jag har då aldrig sett en MT med isofix!
  • CaCC
    cicci85 skrev 2010-11-03 06:28:00 följande:
    jag har då aldrig sett en MT med isofix!
    Är inte Isofix de remmar som går från stolens rygg och fäster ner i "öglor" i bilens golv? För sånt har vi på vår MT.
  • Småtokig
    CaCC skrev 2010-11-03 13:44:40 följande:
    Är inte Isofix de remmar som går från stolens rygg och fäster ner i "öglor" i bilens golv? För sånt har vi på vår MT.
    Nej. Isofix är fästen som sitter mellan ryggstödet och sitsen(som stolen står i) som man fäster stolen i. Behövs inga remmar
  • CaCC
    Småtokig skrev 2010-11-03 14:58:01 följande:
    Nej. Isofix är fästen som sitter mellan ryggstödet och sitsen(som stolen står i) som man fäster stolen i. Behövs inga remmar
    Ok, då förstår jag. Har missuppfattat det helt och hållet då. Trodde öglorna i golvet var Isofix, vad heter det systemet då med öglor i golvet?
  • Småtokig
    CaCC skrev 2010-11-03 19:41:42 följande:
    Ok, då förstår jag. Har missuppfattat det helt och hållet då. Trodde öglorna i golvet var Isofix, vad heter det systemet då med öglor i golvet?
    Normalt? Jag vet faktiskt inte. Men öglor i golvet finns det tyvärr inte i alla bilar. Jag har bara sett det i Volvo. I de andra bilarna(Opel, Saab) som vi åkt har vi fått sätta fast remmarna i skenan till sättet framför.
  • CaCC
    Småtokig skrev 2010-11-04 15:28:53 följande:
    Normalt? Jag vet faktiskt inte. Men öglor i golvet finns det tyvärr inte i alla bilar. Jag har bara sett det i Volvo. I de andra bilarna(Opel, Saab) som vi åkt har vi fått sätta fast remmarna i skenan till sättet framför.
    Jo det är väl i skenorna de sitter, vi har Saab och där är det öglor på skenorna. Men vet du vad det systemet heter med de remmarna som går från stolen?
  • EnStoltMamma
    CaCC skrev 2010-11-04 19:46:10 följande:
    Jo det är väl i skenorna de sitter, vi har Saab och där är det öglor på skenorna. Men vet du vad det systemet heter med de remmarna som går från stolen?
    Förankningsband tror jag bara man säger..? det är dom bandena som man fäster i öglor i golvet eller mellan ryggstödet och sitsen på stolen framför om man har stolen i baksätet :P tror inte man kallar det får något spec :P
  • Novemberstenen

Vi testade vår multi-tech i baksätet (bakåtvänd) på en kompis V70 när vi funderade på att byta bil men för oss blev det för trångt i passagerarsätet då. Jag och min man är båsda 173-174 cm långa...

Men som någon annan skrev: ta med stolen och testa när ni provkör bilen. För er kanske det funkar!

• Pymsan

Vi har en sån i vår V70 (valde att sätta den i mitten i bak) och det funkar finfint!

• mezzi

fast jag är 178 cm lång och tycker det ärok att sittar fram!  FastBättre plats i nya modellen på v70!

Svar på tråden Passar Britax Multi-tech (utan isofix) i V70?