• LillaMandarin

Är det ett så fruktansvärt namn som många verkar tycka?

Vi sitter och letar namn till våran nyfödda son vilket inte är lätt. Storasyster heter Nelly så därför har vi fastnat för Nicko. Men när man nämner detta så märker vi att ingen i omgivningen tycker om detta. Nu är det ju vi som skall bestämma men självklart blir man påverkad.

Därför frågar jag er, är det ett så hemskt namn?

Alt tror jag just nu är viggo, malte och kevin, men själv tycker jag nicko är lätt att säga och klingar bra med Nelly.

• Svar på tråden Är det ett så fruktansvärt namn som många verkar tycka?
  • Emmastoffe

Jag tycker Nicko är ett jättefint namn och klingar bra med Nelly som du säger :)

• Kyanita

Nej, jag tycker det är fint i alla fall. Gillar ni det så kör på! Min lilleman heter Fenix i andra namn och du kan tro att det höjt på många ögonbryn. Nu ligger det en anledning bakom då lilleman är ett mirakel då jag inte hade spontan äl, han stannade kvar i magen trots stooor mf- risk och när han kom ut var navelsträngen så hårt tvinnad att de sa att det var ett under att han överlevt.

• SaJo81

Nicko är jätte fint=) stå på er!

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • KlasKristian

Det funkar bara om han har en tvillingbrorsa som heter Pulver.

Trazan & Banarne FTW! 

• Thursday

Vad spelar det för roll? Hur många måste säga att det är fint eller fult för att ni ska ändra er...?

• miss lucky

namnet i sig är det ju inte alls något fel på.. men det JAG tänker på är det det används som slang för knäpp..alltså att någon är helt nicko.. fast det kan ju vara dialekt och kanske inte alls används i övriga landet utan bara här. men som namn är det visst fint.

• Majken

Nicko är jättefint och klingar bra ihop med Nelly - stå på er!!

Vår dotter heter Malvina och det är många som höjt på ögonbrynen när de hör det - bryr mig inte ett dugg, vi tycker nämligen att det är ett av de vackraste namnen i världen!! Hjärta

Love my M-girls
  • 071001

Nicko McBrain i Maiden kommer undan med det, men själv tycker jag att det är ett smeknam för Nicholas och inte ett "riktigt" namn.

Svar på tråden Är det ett så fruktansvärt namn som många verkar tycka?