• pindile

vill bli blond!!! tips och råd tack!!!

Jag har i 10 år färgat håret mörkt. Men det senaste 1 1/2 åren har jag låtit håret växa ut till min naturliga hårfärg som är mörkblond/råttfärgat eller ljusbrun...vet inte riktigt faktiskt....

Jag var hos frissan för 2 mån s en och blekte slingor i halva håret. Så nu är jag ljusare än innan, men jag vill bli rikitgt blond. Ringde dit igen för att se om dom hade lediga tider för att göra fler slingor, men dom hade fullt. Jag har ingen lust att vänta (hahaha e väldigt otålig när jag bestämt mig)
    jag har 2 paket med moods ljusaste blekmedel här hemma+ 2 paket garnier nutrisse ljusblond.( kunde inte bestämma mig vilken jag ville ha)
    vilken skulle ni rekomendera om jag ska testa själv?
    hur stor är risken att håret blir orange eller att det blir förstört på annat sätt?
    Vågar jag??

• Svar på tråden vill bli blond!!! tips och råd tack!!!
  • crazy mom

Det blir ju stor skillnad att göra slingor eller göra sig "helblond"

Jag är superblond och får ibland köra två omgångar för att få bort det gula. Sen upprätthålla det blonda med silverschampo.

Jag kör Moodes. Den funkar bra på mitt hår.

Hur många du behöver beror på hårkvalitet, färg och längd.

Tänk på att håret  kan slitas rätt rejält av denna behandling =)

• pindile

jag har silverbalsam nu som jag köpte efter slingorna, kanske jag behöver ett shampoo också?

men borde jag göra lite fler slingor sjäölv först, o vänta nån vecka innan jag kör hela håret?

• Marleen

jag hade aldrig vågat blondera mig hemma... de e ju sååå lite väte i så de blir ju oftast gult...

jag hade väntat eller gåt till en annan salong...
    risken att de blir sönder blonderat så håret blir som tuggummi finns ju....
    men sen e jag mörk brun i mig själv... fast nu e jag bloooond :)

• C060908

Ska du ha krit vitt hår eller ska du ha naturligt blond?

Jag försökte i våras flera gånger färga mitt bruna hår till blont med misslyckande efter misslyckande och håret blev bara förstört. Så nu har jag låtit håret vila i 6 månader och det rä jätte bra kvalitée på det dock mörkblont eftersom jag inte såg klok ut i mitt orangea slitna hår..

Det jag gjort denna gången är att jag köpt moods slingblond och det har funkat super bra. Har gjort detta nu 4 ggr och mitt hår börjar bli blont och det ser naturligt ut inte så där platina bondt..

Men allt beror ju på vad man vill ha för reslutat

• Emynem

Beroende på vad du har för kvalitet på håret innan så kan du bleka ner håret hemma.
    Har själv gjort det massor med gånger!

Men blek det endast en gång,  ha sedan i en asktoning som dämpar det gula och gör hårinpackningar och efter ca 3-4 veckor så kan du bleka igen. Då behöver du inte få håret i soptunnan ;P

• Tizzan

Åh neeej, förstör inte håret med hemma-färg om du varit så duktig att hålla dig så du lyckats låta ditt naturliga komma fram ordentligt osv!!! Gå till en annan salong eller vänta, snälla.. Säger jag som är en av dom som "tabbat" mig och dessutom aldrig haft "stake" att klara att vänta på utväxter osv!

• s87a

Köp hem Jane Hellen MOOD slingblond, gör smala slingor i hela håret med hjälp av hättan, låt verka 60 minuter och du är snyggt ljushårig, vill du sen bli blondare på det, ja gör det igen.

• 4mychildren

Om du ska färga hemma (vilket jag INTE tycker) Så välj moods färg, den blekningen blir inte lika gul som andra. Men snälla du vänta tills en salong har ledig tid istället. Annars, jag lovar, du kommer bli piss-gul i håret och så gult biter inte silverschampoo/balsam på. 

• crazy mom
    pindile skrev 2010-11-01 14:04:54 följande:
    jag har silverbalsam nu som jag köpte efter slingorna, kanske jag behöver ett shampoo också?

men borde jag göra lite fler slingor sjäölv först, o vänta nån vecka innan jag kör hela håret?
    Som sagt varje blekning sliter. Ska du bli helblond är det lika bra att köra helblont på en gång liksom =)

Har du pengar så skulle jag gå till salong, men  hemmaresultatet blir väldigt olika som sagt....
  • Helennnna

moods ljusaste slingblond rekommenderar jag. Har varit vit/blond hårig hela mitt liv och det är den bästa. Men det senaste året har mitt hår blivit så förstört så är brunett nu för första gången i mitt liv faktiskt, haha vi får väll se hur länge jag står ut. Sen vill jag tipsa dig om mitt favorit silverschampo också, Matrix So Silver. Låt det sitta 1-10 minuter beroende på hur lång tid du behöver. Ibland har jag haft i det lite för länge och då har håret skiftat i lila.. om du lyckas med det så tvätta det bara några gånger med vanligt schampo.

Det bästa är väll egentligen att gå till frisör men bara du vet ju hur bra din hårkvalitet är.

Svar på tråden vill bli blond!!! tips och råd tack!!!