• Shea 1

Vilka är de där superbilliga blöjorna nu igen? (Norge)

Mina släktingar ska till Norge i veckan, jag tänkte be dem köpa ett paket så´na där superbilliga blöjor så att vi kan testa dem.

Har läst här på fl om blöjor för ca 5 NKr /pkt, vilket märke är det ? Är det en speciell kedja som säljer dem? Finns den kedjan i typ alla städer (som Ica/coop)?

Libero/Pampers är ju också väldigt billiga har jag läst, gäller det alla butiker eller bara vissa?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilka är de där superbilliga blöjorna nu igen? (Norge)
  • thomas59

Det skall vist vara priskrig nu - barnmat och blöjor - men jag har inte hängt med riktigt

Skall du från Sverige till Norge och handla ?

• Shea 1

Jag bor i Sverige, och mina svenska släktingar ska åka till Oslo nu i veckan.

Jag bor i Värmland, så om de där blöjorna är bra så kan vi åka till Norge och "bunkra" , det är inte så långt för oss att åka. Om 5-kronorsblöjorna är bra så tjänar man ju in resan ganska snabbt...

• thomas59

Tänk på Magnus Ugglas Norgevisan "och om du åker dit, ta med ägen mat och sprit".

Finns 3 stora kedjor - Rimi, Rema1000, Kiwi

Dom är svindyra på nästan allt men om du vill kan jag kolla pris på blöjor och barnmat i burk

• thomas59

Vad väger ungen. Tror det kan vara inte kilopris men kilostorlek på bjöjor

• Shea 1

Den ena väger 12 kg, han har storlek 5 på Libero, den andra väger 8, han har 4 på Libero.

• thomas59
    www.kiwi.no

Halv pris + en bonus = 25%

23:40NOK för två packar gäller vid köp av max 4 per gång
    4 barnmat till 25% också
    (din man går i kassan bredvid så blir det 8 - eller tjejkompis - ta en utanbarnhelg - så kan pappa och ungen ha myshelg)

På kartan högst upp kan du se alla butikker fra grensen til Oslo. Åk fredag-lørdag (søndagsstengt i Norge)

Samma affärer på tillbakavägen. Samtidigt lite ribbe = revbensspjell till mannen www.rimi.no
    På Karl Johans gate - Oslo sentrum - säljer man lusekofte till ca 100kr

Detta är troligen det enda som är billigt i hela norge men kolla gärna www.rema1000.no och www.coop.no
  • CCA

Ska du ha Libero blöjor är Kiwi klart billigast (vet inte vart i värmland du bor, men jag åkte till mysen, askim och trögstad vilket var närmast för mig). Blöjpaketen är hälften så stora som här så i ett vanligt up&go är det 20st. För ett sdåant litet paket betalade jag ca 24norska kronor och då fick du ta ett paket gratis (altltså 2 små paket motsvarande ett här för 24 norska kr) Enda problemet är att du får bara köpa 4 paket åt gången (vilket mostsvarar storleken på 2svenska paket). Jag prövade dock att återvända tillsamma butik 1tim efter jag var där första gången och det var inga problem. Vet dock inte hur många försök man får för man får ett kort i kassa för att få köpa (är dock inget personloigt kort, utan man kan få ut flera kort) På kiwi var det oxå 2barnmatsburkar till priset av 1.

Kiwi har oxå ett märke som heter First price. De kostar 5 norska/paket där ett paket innehåller 38st i up& go modell. Vet dock inte hur de funkar eftersom den modellen inte passade mitt barn. (är lite lik pampers i modellen).

Däremot köpte jag ett paket med mumintrollet. Verkar heta Luxus muumi på Rema ( i örje) Det kostade oxå bara 5norska för ett paket (innehöll 42blöjor). De är i modellen ungefär som libero.  Jag tyckte de blöjorna var helt ok. Kanske ingen blöja jag skulle anväda som nattblöja dock.

• Shea 1

Släktingarna har nu varit iNorge och köpt Liberoblöjor åt oss, men det blev ett missförstånd, så de köpte inga 5 kr blöjor. Vi ska iaf åka själva innan jul har vi bestämt. Vi åker via Charlottenberg så kan vi shoppa lite där också.

Svar på tråden Vilka är de där superbilliga blöjorna nu igen? (Norge)