• JennieLind

Stohelgs-OB på alla helgons dag nu på lördag?

Någon som vet ifall man får det? Det är ju röd dag men den infaller på en lördag, har dålig koll om de är vanligt helg-OB eller storhelg. jobbar på bensinstation så vi går under transport, om det gör någon skillnad :)

• Svar på tråden Stohelgs-OB på alla helgons dag nu på lördag?
  • Probably the best    in the

Inte storhelg för mig.
    Storhelg är ju jul, nyår, påsk och midsommar

• Raskask

Handels har då storhelgsob på lördag. Jag antar att det är lika för alla fackförbund?

• Trinity78

Storhelg tror jag inte att det räknas som. Det räknas nog bara som en vanlig söndag.

Reproductively challenged
  • Raskask

Nu är det ett par år sedan jag jobbade inom handelsområdet, men då slutade man tidigare på fredagen som tjänsteman, och fick storhelgsob om man jobbade lördagen.

• JennieLind

Tack för svar men ni gör mej inte klokare, alla har svarat olika =) hehe. vi får se på lönen då helt enkelt!

• fetsnygg

restaurangfacket har väl inte det.. jag jobbar på mc donalds, och vi får BARA ob när röd dag infaller måndag till fredag, aldrig lördag eller på en ordinarie röd dag.. skumt va?

• Leija
    fetsnygg skrev 2010-11-01 16:12:19 följande:
    restaurangfacket har väl inte det.. jag jobbar på mc donalds, och vi får BARA ob när röd dag infaller måndag till fredag, aldrig lördag eller på en ordinarie röd dag.. skumt va?
    Men söndagar måste ni ju få vanlig helg OB? Lördagar med? Sjukt annars.
  • lillamillan

Hos oss, inom vården är det inte storhelg på all helgona helgen, bara varnlig helgdag oavsett vilken dag i veckan den infaller. Inte alla helgdagar som är storhelg.

• fetsnygg
    Leija skrev 2010-11-01 22:38:08 följande:
    Men söndagar måste ni ju få vanlig helg OB? Lördagar med? Sjukt annars.
    söndagar ja.. inte lördagar.. och alla dagar är det efter 20.00, något mer efter midnatt eller om det är 01.00
Svar på tråden Stohelgs-OB på alla helgons dag nu på lördag?