• Mammas V

Så fruktansvärt HUNGRIG! vad ska man äta?

Ja äter mina 3 mål mat och mellanmål. Men ja blir hungrig bara en timma efter ja ätit, riktigt hungrig så ja känner mig helöt tom i magen och mår nästan illa. Ska jag vara så hungrig eller ska ja äta? Vad kan ja äta? Jag kämpar med vikten så är noga med vad ja stoppar i mig.

Hjälp!

• Svar på tråden Så fruktansvärt HUNGRIG! vad ska man äta?
  • Mumin80

Vad äter du? Välj mat som mättar, t.ex. mycket fibrer, grönsaker, proteiner. Undvik snabba kolhydrater t.ex. vitt bröd, pasta, vitt ris. 

• Mammas V

Självklart undviker ja sånt när ja försöker äta nyttigt. Jag äter vanlig mat - tallriksmodellen.
    Alltid fullkornspasta och grövre bröd eller knäckebröd.

men om ja inte ska gå hungrig va kan man äta då? eller ska ja gå hungrig?

• Rundabullar

Ät om du är hungrig, en portion i taget så du hinner känna efter när du blir mätt. Inte ska man gå hungrig!

Jag har inte blivit hungrig och inte gått upp alls (för 2v sedan) och är i v 21. Men ungefär i v 19 började vara HUNGRIG, så jag tänker att det är en tillväxt period nu, då jag inte gått upp nåt innan. Jag är också rund och lite överviktig sedan tidigare, så jag äter hälsosamt och inget socker eller snabba kolhydrater alls. 

För mig har det hjälpt att börja dricka mjölk till mellanmål. Jag blev TOKsugen. Men jag kör ekologisk helmjölk. Det är ju endel fett, men mycket näringsämnen och för mig hjälper det mer som mellanmål än tex en frukt eller så.

Ät, tycker jag, för annars riskera du att bli vrålhungring och börja stoppa i dig onyttigheter i nåt skede. Kanske varm råggröt eller grönsakssoppa kan vara mellan mål? Att du känner dig mätte längre på ett varmt mellan mål än en kall sallad?

• Stargirl

Jag förstår inte alls. Jag skulle aldrig kunna äta frukost, mellamål, lunch, mellamål och sedan middag. Det vore som att stoppa korv, jag tror du har töjt din mage att vänja sig vid sjukligt mcket mat och därför vill den ha mer.
    Jag är ingen expert och själv äter jag enligt LCHF metoden för att må bra.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Mammas V

Rundabullar: Åh tack, precis vräkt i mig 2 korv med bröd...och mos...JAG VET att de är kasst men jag var så hungrig och min son älskar de! ska ta en knäckemacka ikväll med lite phila ost på.
    ska nog börja med havregrynsgröt till frukost igen. riskakor är gott med. försöker äta enligt VV. men då vet ja att ja ska äta iaf

• Stargirl
    Mammas V skrev 2010-11-01 17:03:53 följande:
    Rundabullar: Åh tack, precis vräkt i mig 2 korv med bröd...och mos...JAG VET att de är kasst men jag var så hungrig och min son älskar de! ska ta en knäckemacka ikväll med lite phila ost på.
    ska nog börja med havregrynsgröt till frukost igen. riskakor är gott med. försöker äta enligt VV. men då vet ja att ja ska äta iaf
    Varför inte testa LCHF.
  • DevilsDaughter

Det behöver inte ha med att man töjt ut magen att göra.. Jag äter i normala fall 3 ggr om dagen, nu blir jag hungrig direkt efter att jag har ätit, har en ständig hunger som jag har väldigt svårt att bli av med. Och i början av graviditeten åt jg i princip ingenting, så detta är ingenting min mage är van vid. Tror att det följer med graviditeten för en del helt enkelt.
    Men jag går inte hungrig utan försöker äta något nyttigt då istället, om det inte är så att hungern kommer på kvällen och jag ändå  ska lägga mig om nån timme.

• Denebola

Ät fett, det mättar!

Tycker också du ska fundera på LCHF.

• Stargirl
    DevilsDaughter skrev 2010-11-01 17:09:37 följande:
    Det behöver inte ha med att man töjt ut magen att göra.. Jag äter i normala fall 3 ggr om dagen, nu blir jag hungrig direkt efter att jag har ätit, har en ständig hunger som jag har väldigt svårt att bli av med. Och i början av graviditeten åt jg i princip ingenting, så detta är ingenting min mage är van vid. Tror att det följer med graviditeten för en del helt enkelt.
    Men jag går inte hungrig utan försöker äta något nyttigt då istället, om det inte är så att hungern kommer på kvällen och jag ändå  ska lägga mig om nån timme.
    Fett mättar....utan kolhydrater i kroppen bränner kroppen fettet. LCHF rekomenderas...då slipper du att vara hungrig iaf.
Svar på tråden Så fruktansvärt HUNGRIG! vad ska man äta?