• tjej87

Present till nyfödd pojke

Min bror fick sitt andra barn för ungefär en månad sedan och vi ska dit i helgen och hälsa på. Jag vill ha med mig någon liten present men har ingen aning om vad jag ska köpa. Eftersom dom redan har en dotter så har dom ju det mesta som man behöver. Är det någon idé att köpa lite killigare kläder eftersom första barnet var en dotter eller har ni någon annan idé om present?

Jag vill att det ska vara till den lille pojken, inte till min bror med fru :)

• Svar på tråden Present till nyfödd pojke
  • Philippa

Varför inte öppna ett sparkonto med en liten slant på?

• tjej87
    Philippa skrev 2010-11-01 17:27:29 följande:
    Varför inte öppna ett sparkonto med en liten slant på?
    Jo, det är ju en bra idé men jag har tyvärr bra mkt mindre pengar än vad föräldrarna själva har eftersom jag studerar och dom tjänar över 30 000 var så jag skulle tro att dom sparar en bra slant själva till barnen...

Men tack för tipset ändå :)
  • sininen

Blöjor! Det går åt som attan men det uppskattas alltid. Vi har fått galet mycket kläder i present och det mesta lär tyvärr inte bli använt... vem orkar byta kläder på lillan tre gånger om dagen.

Annars kan man köpa typ avtrycks-kit som är ett bra minne. Eller köpa något symboliskt som han kan spara fast just nu kommer jag såklart inte på vad det skulle vara...  

• tjej87
    justmystica skrev 2010-11-01 18:24:57 följande:
    Blöjor! Det går åt som attan men det uppskattas alltid. Vi har fått galet mycket kläder i present och det mesta lär tyvärr inte bli använt... vem orkar byta kläder på lillan tre gånger om dagen.

Annars kan man köpa typ avtrycks-kit som är ett bra minne. Eller köpa något symboliskt som han kan spara fast just nu kommer jag såklart inte på vad det skulle vara...  
    Haha, ja blöjor lär han ju ha användning för iaf :P
    Avtryckskitt var ju en bra idé!
  • Thursday

En nalle? Det är något personligt tycker jag, man ärver väl inte mjukisdjur av varandra heller? Och det var inget som jag köpte till min egen son i alla fall, utan det fick han i present.

Svar på tråden Present till nyfödd pojke