vad händer när man flyttar utomlands? "spärras" ens person nr?!
Jag bor sedan över ett år utomlands, jag har aldrig i hela mitt liv haft en obetald räkning.
Är registrerad som utlandssvensk, och folkbokförd i landet jag bor i enl skatteverket.
Har min mors adress som c/o adress. Har inte fått några brev eller liknande om något obetalat på min mors adress, och inte heller hit. Jag VET att min adress här är registrerad i sverige, då jag får min svenska post skickad hit, så som pensions info, när det var val så skickades mina valsedlar hit, brev från skatteverket, osv osv. det är alltså inte så att jag ringt runt och angett min utländska adress, utan alla myndigheter som vill kontakta mig får upp denna adress när man söker på mitt person nr.
Därav så antar jag att ifall något skulle varit obetalat och gått till kfm så skulle dom isåfall skickat brev till mig.
Jag var nyfiken på ifall jag skulle kunna teckna abonnemang tex om jag valde att flytta tillbaks till sverige, kollade upp detta och fick avslag på mitt person nummer.
Nu undrar jag, vad detta beror på? "Känner de" av att jag är registrerad utlandssvensk?
Är person numret då spärrat? & försvinner denna spärr om jag folkbokförs på svensk adress igen?
Grejen var den att min c/o adress som är hos min mamma, kom upp som min adress. men person numret gav avslag.
Någon som vet? Jag har mailat kfm och väntar på svar..funderar på att ringa,
oroar mig lite...