• Julianna

Lite förkyld och ont i halsen "ofta" sen jag blev gravid

Hej vänner! Sen jag blev gravid har jag varit förkyld en gång med halsont och nu när jag blivit frisk så har halsontet kommit tillbaka igen (efter ca 2 veckor). Är det vanligt att man blir lite krasslig när man är gravd? Jag har läst att immunförsvaret sätts ner när man är gravid. Kanske är det därför kroppen är mer mottagklig mot infektioner? Känner ni igen er? Kram

• Svar på tråden Lite förkyld och ont i halsen "ofta" sen jag blev gravid
  • nilam

Min bm sa att man är mer infektionskänslig! Jag har också varit småkrasslig från och till. Är nu i vecka 26 och har åkt på bihåleinflammation, luftrörskatarr och öroninflammation, blä säger jag bara..

Krya på dig!

Kram

• Julianna

Åh, skönt att höra! Inte att ni varit krassliga alltså, men att det kan vara normalt. Jag är nästan aldrig sjuk annars så jag blir ju lite fundersam. Kram

• lucinda

Har släpat mig till jobbet idag fast jag är jätteförkyld. Har varit det i drygt en vecka nu, det verkar inte vilja ge sig. Och jag brukar inte ha så lätt för att bli sjuk. Är i v. 7+6.

• Mia1

Jag nyser något så fruktansvärt, jag som aldrig nyser annars....

• Julianna

Jag nyser också! Förstår inte vad det beror på. Jag är inte allergisk mot pollen heller. Men ALLT verkar ju vara normalt när man är gravid. Jag läste någonstans att även om man bajsar ut trasor så är det normalt. Ha ha. Kram

• Trillian

Man blir mer infektionskänslig eftersom kroppen drar ner på immunförsvaret(för att det inte ska reagera på bebisen).Helt normalt.

• Hygea

Hähäh, jag blev förkyld i februari, en kompis smittade mig. Visste då inte att jag var gravid så jag var inte så försiktig med vilka sjuklingar jag umgick med. Blir sjuk högst 1 gång per år som varar i 1-3 dar...
    MEN nu sen jag blev smittad i feb så har jag inte blivit frisk, har varit förkyld ända sen dess o det vill inte ge sig.. Har lite pollen allergi och nu när jag är gravid så har jag blivit allergisk mot hund, vilket dom jag bor hos har. Ingen höjdare! :p
    Kanske nyser minst 20 ggr per dag åxå, Livet LEKER, eller hur tjejer!?

*kramar*

• Julianna

Hi hi! Ja verkligen! För att spä på ytterligare lite gnäll så mår jag illa som en räv också. Ha ha. Wonderful. Kram

• Hygea

Jo det där illamåendet känner man igen, nu har det varit borta i ungefär 5 veckor, och det är himmelriket. Jag mådde illa från vecka 8 (ca) till vecka 20.. ungefär.. Spydde som vet inte vad. Gick ner 3 kg åxå! *Blä*
    Men nu är det lugnt, men tar inget för givet! ;p

Usch, tror inte jag sovit många timmar de senaste nätterna pga förkylningen och den KASSA DUMMA nässprayen jag köpte.

*KRAM*

• Anni

Åhja! Immunförsvaret sänks ju för att kroppen inte ska stöta bort barnet så visst är man mer infektionskänslig.
    Jag blev gravid i september, sen i oktober började jag jobba och dottern gå på dagis.
    Jag fick nog varenda bacill som fanns då för jag var typ konstant sjuk i 1½ månad. Det var inte kul men sen vart det lite bättre.

• Flikkan82

Ja jag va oxå mycket förkyld i början kallas gravilitets förkylning =)

Svar på tråden Lite förkyld och ont i halsen "ofta" sen jag blev gravid