Singoalla skrev 2010-11-01 20:04:35 följande:
Det finns ju digitala trumset! Tipsa om det, det kan man spela på med hörlurar! :) Där borde ju alla kunna bli glada!
Vill man någonstans med ett instrument så måste man få öva, och då är det minst 3-4 timmar per dag som krävs. Förstår att det är superjobbigt som granne.
Försök lös situationen så ni inte spräcker killens eventuella framtidsplaner. Han kanske söker musikhögskolan för han vill bli lärare eller så blir han en rocklegend

och då måste han få öva utan att känna att han stör.
Skulle ni vara lite täta så ge han en 500-lapp för att spara till ett digitalt trumset, stötta honom och beröm honom för att han är ambitiös med sitt trumset, sen kan ni påtala problemet. Kanske har ni ngt annat utrymme att erbjuda? Ngns garage?
Enas om speciella tider han ska hålla sig till? Allt går bara man är på god fot med varandra.
Det finns många sätt att lösa sånt här på, om man är vänlig och tar upp problemet innan man exploderar och förstör grannsämjan. Är grannsämjan förstörd så är det ju tusen gånger svårare att mötas.
Lycka till!
Tider har vi försökt, funkar inte
Jag har svårt att förstå att någon köper trumset när man bor i lyhörd lägenhet
VI har sagt till så humla många gånger nu, men det hjälper liksom inte
jag vill bara ha bort skiten om jag ska vara ärlig, så vi kan få se på tv och läsa utan att behöva överrösta detta eviga dunkande