• muffins01

hjälp mig!

Min dotter är 6 veckor o vi har tänkt börja ge henne ersättning nu... vill sluta amma av många olika orsaker.
    Men hur gör man??? måste man koka upp vatten först eller kan man ta direkt ur kran o värma i micron? o hur gör ni när ni är ute, tar ni me vatten i termos då eller? o dom där små tetrapacken som finns, kan bebis äta den som den är eller måste den oxå värmas?

vore bra o få lite hjälp om hur man ska göra!

• Svar på tråden hjälp mig!
  • Birry

Har du kommunalt vatten behöver du inte koka det innan du använder det. Vi har egen brunn, så vi kokar, ställer i kylen och tar fram när det behövs. Vi värmer i micron, andra mer "renläriga" i vattenbad.

Åker vi hemifrån har vi tetra eller "hemblandad" ersättning med + hett vatten i termos att göra vattenbad av (om det inte finns micro där vi ska vara). Vet att vissa bebisar äter tetra-ersättning utan att värma, vi har inte provat.

Lycka till!

• Mseli

Hej,
    i början kokade vi vatten och hade i en tillbringare i kylen men numera blir det direkt från kranen som värms i micron (började med det från ca 1 månad) När vi är ute tar vi med en termos med hett vatten och en flaska med kallt och så blandar vi iordning när det är dags för matning. Är personligen lite orolig för att ha färdigblandad ersättning stående under flera timmar men det är många som har det så också och jag har egentligen aldrig hört någon som fått magsjuka av det. Kör också ibland med tetra, vår dotter vill ha den uppvärmd (vägrar rumstempererad) då använder vi termosvattnet som vattenbad om det inte finns någon annan möjlighet att värma. Lycka till!

Svar på tråden hjälp mig!