• Kebnekaisa

Klä ut sig till sjöjungfru, Finns det såna kläder???

(Lite omöjlig uppgift från dagis här! Till en fest.)
    ...eller FISK!
    Que??? Hoppas de har mycket vatten där så barnen kan simma!!

Iallafall, här sitter jag och "försöker med" folie o s v , men så tänker jag att det kanske kan finnas någon "fisk-utstyrsel" på Buttericks eller så.

Någon som vet????????

• Svar på tråden Klä ut sig till sjöjungfru, Finns det såna kläder???
  • Kebnekaisa

Ha, ha lill-tjejen sa förresten först att hon ville vara bläckfisk!
    Men då hon märkte att vi hade vissa "problem" med utstyrseln, så var det som att hon ändrade sig.
    Nu ville hon vara prinsessa!!! Då sa jag att hon kan få vara sjöjungfruprinsessa.
    (Naturligtvis hade jag "legat i" med bläckfisken om det "önskemålet" varit kvar. Kom faktiskt på igår hur jag hade kunnat göra!)

• sheeba

Buttriks har ju det mästa, så jag hade nog tittat där först.
    Man hade kunnat köpa lite delar och kanske fått i hopa till en sjöjungfru.

• JTK

BR leksaker har sjöjungfrukläder, typ Ariel. Även Toysárus har den tror jag.

• Kebnekaisa

Hm, var på BR och Buttericks idag.
    De sålde inte "sjöjungfru-dräkter" längre. Men ett kassabiträde "hade en vild beskrivning" av hur man syr en sån där sjöjungfru-klädsel (enkelt tyckte hon ).Tja, jag vet inte!

Vi får se om jag raggar tag på ett tyg imorron. (Man ska liksom klippa det som "ett släp". Så barnet kan gå! Det var väl för väl det! Dagis var osäkra på om de skulle flylla det med vatten (DET ÄR SANT! De svarade så, då jag frågade idag:-"Ska ni ha vatten???"-"Ja, kanske svarade de!

• bbpop

Min fru sydde sig en sjöjungfrudräkt för några år sedan. Snäv paljettkjol med tyllvolanger och snäck-bh av gips. Kanske lite överkurs för en dagisfest. Här finns några bilder: hippyhoppa.popmanifest.net/haffsfru.htm

• Kebnekaisa

OJ! Ja, det där var en sjöjungfrudräkt som hette duga !!!

• SussEk

Jag har en egen sjöjungfrukjol.
    Sydd av ett silverlamétyg i ganska rak/tight modell med slits mitt bak, så att jag kan gå.
    Fenorna (4 st) är sydda av ett sidenliknande grön/blått-tyg och stoppade med Quiltvadd (sån man har i lapptäcken), sedan är de fastsydda fram och bak på kjolen.

..... Klurigt att beskriva,......... men jag kan leta fram den och ta en bild om du vill se...

• Kebnekaisa

Låter klurigt! avancerat för en 3 åring, men festen är "överspelad".
    Men det vore ju kul att se dig!!

Svar på tråden Klä ut sig till sjöjungfru, Finns det såna kläder???