• jule

Babysim i Gbg?

Skulle vilja ha lite tips på ett bra ställe som har babysim i Gbg?

• Svar på tråden Babysim i Gbg?
  • Ida2

Hej!

Jag går på Hagabadet. Dyrt men jätte bra! Mysig och lugn atmosfär och duktiga handledare.

• Naimiez

Jag gick i Kundälv på Aquabarn, men de har i Göteborg också. Bland annat på Lundby. Se www.aquabarn.se/

• Kikksan

Vi går på Lundbybadet genom www.aquabarn.se. Jättebra!!! Rekommenderas varmt. De har babysim på flera ställen här i GBG.

• jule

Kikksan: På Lundbybadet är man i den stora simhallen eller har de en speciell bassäng för babysim? Hur är omklädningsrummen? E lite skeptisk till offentliga omklädningsrum på stora ställen... löjligt kanske men sån e jag, hehe.

• jule

Ida2: vet oxå att de är dyrt på hagabadet men hur dyrt?

• Ida2

Nybörjarkursen kostar 2880:- för 9 veckor (det är två gånger i veckan)

• Kikksan

Man är i en speciell varm bassäng, inte i den stora. Omklädningsrummen är helt ok. Där är ju nybyggt och fräscht.. Kostar ca 1100:- för 7 ggr, sen kan man gå påbyggnad och fortsättningskurser för lika mycket. Superduperkul!!!!

• Nosan83

Hejsan jag undrar också lite angående detta ämne.
    Jag har med tänkt mig lundby. Trivs ni där??
    I vilken ålder började ni gå på babysim??

• Kikksan

Vi trivs jättebra i Lundby! Bra ledare och hur mysigt som helst. Inte stora grupper utan små, ca 10 barn i varje grupp. Vi började då Filippa var ca 4 månader...

• staris

De ska börja med babysim på Åby nu oxå.

• Sandra83

De har redan börjat i Åby... Vi går där. Har gått 3 av 8 ggr. Kostar 1000kr. Hur mysigt som helst där inne. Har tänkt gå på fortsättningskursen sen.

• Jag älskar Flora

Vi går på Motionera i Klippan med Babyplasket. Jättebra! Och billigt, bara tolvhundra nånting för 8 ggr.

• jule

Tack för alla svar!

Det lutar nog åt lundby eller åby tror jag, båda ställena har på helgerna va? Vi tänkte på motionera från början men de hade så dumma tider, eller för mig då jag inte har körkort och kan ta mig smidigt dit utan min sambo som har körkort. Attans att man inte tog det innan pyret föddes...

Sen undrar jag en sak till hur har ni ert barn under tiden ni duschar, har hört att en del tar m sig babyskyddet in, finns det ngt annat sätt oxå? Verkar lite krångligt att ha henne på armen hela tiden.

• Kikksan

Japp, ta med babyskyddet in. Funkar utmärkt. På Lundby har de dessutom höga barnstolat att låna i dusch och omklädningsrum. Men det är bättre med bayskyddet tycker jag

• jule

Ok, tack så mkt för svaret får gå in å anmäla oss snart så vi får en plats efter jul...

Svar på tråden Babysim i Gbg?