Klädsel på arbetsintervju
Hej!
Jag är i desperat behov av ett arbete då min föräldraledighet tar slut om en vecka och jag har sökt jobb i tre månader nu. Så idag ringde de från en arbetsplats och kallade mig till intervju. JIPPIE!
Jag vill verkligen göra ett gott intryck! Tjänsten är som ekonomiassistent och de kräver ingen utbildning (vilket jag inte har) men erfarenhet av administrativa uppgifter (vilket jag har lite), alltså kan konkurrensen bli väldigt hård och jag gissar att de satsar mycket på personlig tillämpning.
och nu slog paniken in; vad f*n ska man ha på sig imorgon??
Det här är ett förslag:
mörkblå tajta jeans, mörkgrått linne (sitter lite löst), svart enkelt läderskärp, kavaj eller kofta (vilket?), svarta pumps (känns uppklätt? kanske svarta högklackade stövlar?)..
ett annat förslag:
ljusa tajta jeans, vitt tajt linne, brunt enkelt läderskärp, mörk puderrosa kofta med volanger, skor till det?? har inga ljusa eller bruna högklackade skor. converse?
tredje förslaget:
enkel tajt svart midjehög kjol, vitt lössittande linne instoppat i kjolen, svarta strumpbyxor, svart kofta, svarta högklackade läderstövlar.
Mina ytterkläder.
Svart ullkappa med stor dramatisk krage eller svart midjekort läderjacka.
Vill gärna inte klä upp mig så mycket att jag känner mig obekväm, jag ska ju förhoppningsvis jobba där sen och då vill jag inte att det ska vara för stor skillnad mellan intervju-zephir och jobb-zephir. mina tre förslag är outfits jag ofta har i vardagen, så jag känner mig väldigt bekväm i dessa.
Det är ett kontorsjobb och jag vet inte hur klädkoden är där. Intervjun är kl 9 på morgonen, vet inte om det har betydelse..
Snälla, hjälp mig!