• lillen01

Tips på frukost, men ej BRÖD!!

Jag har bestämt att inte äta bröd till frukost nu på en vecka, ska kolla hur magen reagerar, och behöver tips på frukost som mättar

Men inget bröd och inget havregrynsgröt(äckligt) tack!!!

• Svar på tråden Tips på frukost, men ej BRÖD!!
  • Pleco

Ägg och bacon.
    Smoothie.
    Fil och flingor.
    Yoghurt, frukt.

• Tinkerbelle

Omelett, det går ju att variera vad man tar i. En av mina favoriter är med avocado, tomat, lök och lite jalapenjo och ost. Åt det till brunch i USA, så gott!
    Grekisk yoghurt med frukt, honung och nötter mättar också gott.

(Om du ska testa magen så kanske du bör se över vad flingor, musli etc innehåller så det inte blir fel ).

http://louisespis.blogspot.com

• Kinya

Hårdkokt ägg med makrill i tomatsås

• Linda1976

naturell grekisk yoghurt med nötter och bär
    LCHF-pannkaka (2 ägg, ½ dl vispgrädde, 1 msk fiberhusk, ekologiskt vaniljpulver mixas = 2 pannkakor) 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • lillen01

Vad bra tips jag har fått, har prövat cornflakes och blir sugen på att pröva grekisk yoghurt med frukt eller nötter i =) Min mage har blivit bättre sen ja sluta äta bröd, har inte ätit på tre dagar:) Bröd är nog inte så bra om man har problem under graviditeten med förstoppning och sånt:)

Så det kommer jag nog skippa resten av graviditeten:)

• Cjes83

Jag har börjat äta mild lätt youghurt med vaniljsmak och axa multi crush (müsli) mättar riktigt bra o är super gott :)

• Linda1976
    Cjes83 skrev 2010-11-04 16:21:58 följande:
    Jag har börjat äta mild lätt youghurt med vaniljsmak och axa multi crush (müsli) mättar riktigt bra o är super gott :)
    Men inte så hälsosamt precis.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Cjes83
    Linda1976 skrev 2010-11-04 16:52:19 följande:
    Nej kanske inte det...Tänkte mest på att det mättar bra.
    Förstod inte att det va hälsosamma förslag TS ville ha utan bara förslag på frukost man kan äta om man inte vill äta bröd längre pga magproblem.
    Sen så är den väl inte så onyttig? Granola müsli med 60% fullkorn och 16%fiber, innehåller som sagt granolamüsli och frystorkade bär,flingor,puffar, och pumpakärnor. Den är nyckelhålsmärkt.
  • Mrs Statham

Ett ägg, ett glas yoghurt med frulkt och en kopp te/kaffe???

• Mrs Statham
    Linda1976 skrev 2010-11-04 16:52:19 följande:
    Och grekisk yoghurt och vispgrädde är nyttigare att äta till frukost då??
Svar på tråden Tips på frukost, men ej BRÖD!!