• plastkotte

som mensvärk v35, förvärkar? bör man kolla upp det?

Jag har senaste veckorna haft förvärkar (gissar jag på att det är det), det började lite svagt för några veckor sen, då med lite sammandragningar, men inget farligt enligt min BM. Utan det var kroppen som övar sig för förlossning sa hon.

Nu senaste 2 dagarna, har jag en jäkla "mensvärk" det är som molvärk, och kommer och går. 
    Inatt vaknade jag upp mitt i natten, av smärta, fortfarande som riktigt stark mensvärk, jag var lite snurrig och fick för mig att jag blödde (förmodligen eftersom jag förknippade värken med mens) och gick på toaletten, men inget blod eller något.

Är det här "normalt"? eller är det något man bör oroa sig för? Jag har fortfarande som mensvärk/molvärk..som kommer och går, men nu känns det mer som mens gör vanligtvis, och under natten var det mer som kramp.

Ska till barnmorskan imorgon, ska jag vänta tills dess? Eller kan det vara något fel som jag bör ringa o kolla upp redan idag?
    Jag är i v34+6. 

tacksam för svar 

Jag är i v34+6. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 12:34
    vill bara tillägga att jag var snurrig för att det var mitt i natten och jag var trött..
  • Svar på tråden som mensvärk v35, förvärkar? bör man kolla upp det?
  • Mamma till två mirakel

Låter garanterat som förvärkar...de blir ju starkare ju närmre ber'knat du kommer...du kan ta ett varmt bad och även panodil/alvedon..

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • plastkotte
    Mamma till två mirakel skrev 2010-11-02 12:38:17 följande:
    Låter garanterat som förvärkar...de blir ju starkare ju närmre ber'knat du kommer...du kan ta ett varmt bad och även panodil/alvedon..
    tack för ditt svar! det är alltså inget jag bör kolla upp? Jag är lite rädd att förlossningen ska starta för tidigt.
    jag ska testa ta ett varmt bad och en värktablett. Just nu känns läget helt ok, men har fortfarande lite mensvärk/molvärk som inte försvinner.. det känns som ett "tryck" nedåt. 

• Little me

Jag känner likadant. Det kommer som mensvärk men utan ordentliga sammandragningar. Så försvinner det, och kommer tillbaka en stund senare.
    Dock gör det tydligen inte tillräckligt ont för att åka in till förlossningen och kolla. Bara att hålla ut, snart ska det göra bra mycket mer ont! :)
    Jag är i 35+6

• hjärtat75

Är du orolig så ring och kolla för säkerhetsskull. Det hade jag gjort. Bättre kolla en gång förmycket. Många upplever ju molande mensvärk i förlossningsstarten. Och om det inte gett med sig när du tagit värktablett skulle jag absolut ringt in och bett om deras råd. De är experter och är till för dig. Du kommer känna dig lugnare efteråt.

Lycka till.

• plastkotte

tack för era svar! jag hoppas innerligt att det bara är vanliga förvärkar och inte starten på förlossning.
    vill såklart träffa vår lilla bebbe, men v35 känns lite väl tidigt!!

håller just nu på att tappa upp ett varmt bad, och ska ta en värktablett, hoppas det går över.
    annars kommer jag ringa in under eftermiddagen.

om det är fler som har upplevt samma sak, så skriv gärna era erfarenheter :)

• mammaprutt

Hade precis samma sak i Fredags. Hade konstanta sammandragningar som mensvär under 2 dygn . Ringde då till förlossningen och jag fick komma in. Jag hade tydligen en UVI som fick igång förvärkar. Nu äter jag penecillin behöver ju inte vara samma sak men värt att kolla upp.

Lycka till

Svar på tråden som mensvärk v35, förvärkar? bör man kolla upp det?