• Gunnell

Hur långt kan man åka bil med en 6 veckors bebis?

Jag förstår att det inte går att säga exakt och att alla barn är olika men jag skulle gärna vilja höra om lite erfarenheter. Både bra och dåliga :)

Min mans släkt bor 40 mil bort, om det går skulle vi gärna vilja åka och hälsa på dem runt jul. Jag har bf den 4 Nov (på torsdag, wiiii) man vet ju aldrig när den lilla krabaten kan tänkas titta ut men jag antar att han är runt 7-8 veckor till jul. Det jag funderar på är att boka in oss på hotell halvvägs. Men det kanske är önsketänkande att man ens ska kunna åka 20 mil? Det är inte motorväg hela vägen så resan tar väl kanske 5 timmar. 

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Hur långt kan man åka bil med en 6 veckors bebis?
  • Melnics mamma

Vi åkte till min mans föräldrar ca 35 mil bort när vår son va 1 månad. Gick jättebra!

Älskade Melwin 080103
  • Mamsie

När nollsexan var 5 veckor åkte vi GBG-Stockholm utan problem!
    Vi stannade för att amma och käka och annan service (läs blöjbyte och bensträckare) några gånger.
    Han sov i vagnens babylift när vi övernattade.
    Hoppas ni får en fin jul Tomte

~ d/f♀nov-85, ♂apr-87, ♀nov-88, ♂jun-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Småtokig

När våran son var 8 veckar körde vi till Stockholm Från Blekinge. Det gick jättebra. Han somnade när vi körde och vaknade när vi var i Söderköping där han fick lite mat och sedan körde vi vidare till Nyköping där vi åt på McD och sonen fick lite mer mat och ny blöja. Han somnade så fort vi kom ut i bilen igen. 

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • s87a

Hur långt du vill ;)
    Ta pauser så ni får sträcka på benen & bebis få sträcka på ryggen bara ;)

• tinitus

När min nu 14 åriga son var tre veckor åkte vi från sthlm till nordtröndelag i norge med honom i bil. Det är hundra mil dit. Den resan tog vi på två dagar! Vi åkte sextio mil första sträckan och sov över på en camping för att ta dom sista 40 milen dagen efter. Och det gick jättebra! Han fick sig några turer fram och tillbaka under sin första sommar till och från stockolm till tröndelag. Blev iof många stopp och resan tog kanske lite längre tid än "vanligt" Men i övrigt tycker jag att det faktsikt gick väldigt väldigt bra..

• s87a
    dogcatbird skrev 2010-11-02 13:02:17 följande:
    Men de ska väl bara sitta en halvtimme i taget?
    Vi fick rådet att stanna en gång i timmen. Men det gör man ju som man vill
  • två pojkar

När vår son var 6v åkte vi Karlskrona Stockholm, 52mil och det gick kanon. Stanna och amma och byt och lyssna på Lillen när han behöver sträcka på ryggen så går det bra.

• Jezamine

Åkte 45 mil med en 4 veckors..nemas problemas.Töserna har varut med ut o rest från det de var nyfödda.

Jag är INTE avstängd
  • myskatt
    dogcatbird skrev 2010-11-02 13:02:17 följande:
    Men de ska väl bara sitta en halvtimme i taget?
    Inte om man vill komma fram nångång .

Vi hade fått stanna en gång påvägen hem från BB. Ta upp och väcka, försöka värma bröstmjölk på nån restaurang, trösta och stoppa tillbaka i babyskyddet. Istället åkte vi hem på en timme och dottern, sex dagar gammal, sov som en gris.
    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
Svar på tråden Hur långt kan man åka bil med en 6 veckors bebis?