• Finmamma

    Mös 2 dagar innan äl och på äldagen, vad blir det?

    Är gravid i v 11 nu och har börjat fundera lite på könet...har en pojke sedan innan och det hade varit roligt med en liten tjej :) en kille är PRECIS lika välkommen :)

    Med pojken mös vi på äl dagen

    denna gången blev det 2 dagar innan och på äl dagen

    Har hört så mkt att om man myser på äldagen blir det med störst sannolikhet en pojke (och det stämde ju i mitt fall)

    Hur va det för er? vad tror ni?

  • Svar på tråden Mös 2 dagar innan äl och på äldagen, vad blir det?
  • Scarlet

    Det finns en skrona om att man far en pojke om man har sex pa agglossningsdagen och en tjej om man har det fore, men det ar inte sant. Statestik fran IVF- kliniker bevisar detta, Vid inseminationer insemineras kvinnan alltid pa agglossningsdagen, och lika manga flickor som pojkar fods anda (51% pojkar och 49% flickor som i naturliga fall). Om skronan hade varit sann hade ju betydligt fler pojkar fotts!

    Sa svaret pa din fraga blir: 51% av alla barn som fids ar pojkar och 49% ar flickor. Alltsa har du 51% chans att fa en pojke och 49% chans att fa en flicka!

  • Makka Pakka
    höbåtsolle skrev 2010-11-06 21:12:34 följande:
    Vad betyder mös, och vad betyder äl?
    Mös = hade sex
    äl = ägglossning

    Drömmer
    ♥♥♥080626♥♥♥
  • Tingeling83
    Carro skrev 2010-11-07 06:43:06 följande:
    vad det blir?
    Ett barn förhoppningsvis..
    ♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Finmamma

    hahaha
    när jag skrev inlgget skrev ag det fr jobb och vill inte använda ord som sex osv

    jag menar så klart att vi hade sex 2 dagar innan äl och på äl dagen...

    vi hade endast sex på äl dagen och fick en kille (första barnet)

    på ngt sätt kände jag det på mig men nu vet jag inte...skulle kunna vara en liten tjej också där inne.

    ok iallafall finns hoppet

  • Semi

    Kan vara nån snäll och förklara mig .Vad betyder Äl-dagen???

  • Flisen1944

    Jag tror mer på att mannen har mer kill spermer , tjej eller att han har lika mycke. Jag är gravid med antagligen kille nr3 och har samma pappa så han har ni överskott av kill sperma , lycka till

Svar på tråden Mös 2 dagar innan äl och på äldagen, vad blir det?