• kittymi

Mammig son :( HJÄLP

hej är ensamstående mamma till min 10 månaders gammla son!!
    han har bara mej då pappan inte finns i bilden alls!
    och han är så fruktansvärt mammig han skulle hellst sitta innanför skinnet på mej!
    skriker  och gnäller så fort han inte får sitta på mej :(
    och han har börjat bli väldigt rädd för män! alla utom morfar! hans morbror som han ser väldigt offta har han oxå börjat bli välldigt rädd för!! detta börjar kännas förjävla jobbigt!
    någon mer som har det såhär?
    han har ju bara mig i sitt liv å ingen manlig förebild utom morfar å morbror va ska ja göra för han ska sluta va så fruktansvärt mammig?
    jag orkar inte i längden å rädslan för killar blir bara värre :(

tipps nån?

sanna

• Svar på tråden Mammig son :( HJÄLP
  • Hallonmun

Tycker det tillhör just den åldern att de är väldigt mammiga. De har ju börjat förstå att de inte längre hänger ihop med mamman.  De går igen en seperationsfas. Det är jobbigt, men det går över.  Tror inte det hade hjälpt hur många manliga förebilder du haft, för han skulle troligtvis ändå vara lika mammig.

Google is my friend ♥
  • snillis

Det är alla bebisar i den åldern. Det går över

• Zaria

Låter som separationsfasen om han inte haft den innan. Det brukar gå över på några veckor om man inte skall krångla till det genom att försöka "härda" barnet genom att göra allt so barnet är rädd för. Ofta ser man efter separationsfasen att barnet vuxit till sig ordentligt.

Min var inte mammig men skulle ammas 15 gånger per natt i några veckor tyckte han...när fasen var över började han sova hela nätter i egen säng.

• Lolloooo

min dotter var precis likadan.... men nu är hon 2 år, hon är blyg men inte rädd för folk, och hon leker lite själv... så härda ut, det går över :) 
    jag gjorde inget annat än att bar på henne.. sov med henne på nätterna... men nu är hon trygg :)

Svar på tråden Mammig son :( HJÄLP