• yesset

Skillnad på att ha känslor och vara kär?

Vet flera som säger att de "har känslor" för någon. 

Är det samma sak som att vara kär? Eller vad menas? Vekar som att det är en lindrigare form, eller?

För min del blir jag alltid kär och förälskad, med pirr och knäsvaghet och hjärtat som bankar hårt. Det är ju också "att ha känslor".

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Skillnad på att ha känslor och vara kär?
  • Suckardjupt

Kär är ju egentligen inget mer än en hormonell obalans orsakat av ett kemiskt kaos. Att ha känslor tolkar jag i alla fall som att man känner mer för den här personen än bara knäsvaghet och pirr i magen och även har en logisk grund till skillnad mot förälskelse. Att vara kär varar ju inte länge heller för den delen. En förälskelse varar som längst i ett och ett halvt år. Känslor för nån annan kan man ha tills man kilar vidare

• Anonym

Jag skulle nog personligen säga att ha känslor för nån är i början när man träffat nån och känner mer än som för en vän. Att vara kär då är man verkligen jätteförälskad. jag hade känslor för min pojkvän i början när vi nyss börjat träffas. Tyckte han var fin, trevlig och så. Nu är jag så kär att jag lider när vi inte ses :). När vi ses kan vi ligga i timmar och bara pussas och titta på varandra :) Vi har många gemensamm aintressen och har alltid kul tillsammans även när vi inte gör så mkt. Han är den finaste jag vet och jag vill ha honom i mitt liv, kan inte tänka mig nåt annat eller nån annan.

• yesset

Bra svar!

Har aldrig upplevt att "ha känslor" själv, jag går från noll till hundra på ganska kort tid verkar det som :) 

Svar på tråden Skillnad på att ha känslor och vara kär?