• Anonym (Eleven)

Hon vill bli "tagen"...

Jag och sambon har ganska fattigt sexliv, problemet är att hon vill bli "tagen", inte knullad, vilket är en stor skillnad för henne. Jag är lyhörd och "snäll" och till råga på allt en sådan man som respekterar kvinnor, så att bara "ta för mig vad jag vill ha", är inget jag är bra på då jag inte ser kvinnan som ett "hål". Min killkompisar har inga problem med att sätta på sina tjejer, men jag vill helst inte skilja på kärlek och sex.

Har ni några tips, hur vill ni bli "tagna", och då menar jag sexuellt.

• Svar på tråden Hon vill bli "tagen"...
  • Anonym (Ella)

Jag gillar när min sambo trycker sig hårt mot mig och håller runt min midja. Vet inte om det är det hon menar med att bli tagen för jag tycker det är som när man blir knullad, att man känner att han vill väldigt mycket och att det är skönt att känna att han är större och starkare än jag just då.
    Näe, jag är inget hål heller, men jag har ett och det är trevligt att min sambo visar att han är intresserad av det Flört

• Anonym (Fia)

Jag gillar hårda tag och att bli lite dominerad.

För mig finns det dock ingen motsättning mot att ha den sorts sex jag gillar och att bli respekterad som en likvärdig individ. Jag vill vill fasthållen och ibland smiskad under sex, jag vill bli bestämd över (inte varje gång men ibland).

Samtidigt är jag feministiskt lagd och vill ha ett jämställt förhållande, jag vill varken bli sedd som en hora eller madonna utan som en människa som har en sexualitet.

Jag vet inte riktigt vad just din sambo menar med att bli "tagen" men jag tror inte att gå henne tillmötes behöver innebära att inte respektera henne eller att se henne som ett hål, det är ju det hon tänder på så det handlar ju lika mycket att "ge henne vad hon vill ha" som att "ta vad du vill ha".

• Anonym (Ella)
    Anonym (Fia) skrev 2010-11-02 17:25:57 följande:
    Jag gillar hårda tag och att bli lite dominerad.

För mig finns det dock ingen motsättning mot att ha den sorts sex jag gillar och att bli respekterad som en likvärdig individ. Jag vill vill fasthållen och ibland smiskad under sex, jag vill bli bestämd över (inte varje gång men ibland).

Samtidigt är jag feministiskt lagd och vill ha ett jämställt förhållande, jag vill varken bli sedd som en hora eller madonna utan som en människa som har en sexualitet.

Jag vet inte riktigt vad just din sambo menar med att bli "tagen" men jag tror inte att gå henne tillmötes behöver innebära att inte respektera henne eller att se henne som ett hål, det är ju det hon tänder på så det handlar ju lika mycket att "ge henne vad hon vill ha" som att "ta vad du vill ha".
    Nä, precis, varför skulle man inte respektera någon bara för att man har sex på ett visst sätt. Men jag kan samtidigt förstå TS om du inte känner dig bekväm med att vara dominant, du ska ju också ha det skönt. Fråga henne vad hon menar om hon kan vara tydligare med vad hon tänder på för att "bli tagen" är ju rätt luddigt. Kanske inte läge att vända upp och ner på henne och smiska henne direkt.
  • Anonym (målmedveten)

Jag fullkomligen avskyr när killarna (maken får jag kanske säga ) är fumlig, tafatt, velande, överdrivet försiktig. Helt avtändande!
    Jag gillar inte "hårda tag" men jag vill att han ska vara målmedveten och inte velig/trevande.
    Det han gör ska vara bestämt liksom.
    Om han vill smeka mig på brösten tex så ska han inte ligga och avvakta och fundera på om jag kan möjligne kanske tänkas tycka att det är ok om han kommer lite närmare osv osv utan då vill jag att han bestämt tar av mig tröjan och smeker osv.

• Anonym (Ej dominant)

Jag förstår ditt dilemma, TS. Jag har träffat på några kvinnor som är mer eller eller mindre UG i sexlivet utan att vara det i vardagen, och det har inte funkat alls. Jag gillar inte själv att vara den som tar för mig och är absolut inte dominant. Lite hårdare tag kan det ju bli ändå i "stridens hetta", men jag vill också känna mig åtrådd och att kvinnan tar egna initiativ och "kräver" mig. Ett givande och tagande, ett samspel under likvärdiga former där ingen definierar sig som UG eller DOM, ingen enbart är passiv och vill "bli tagen" och den andre får sköta rulljansen.

Det jag har kommit fram till är att antingen gillar man att vara den där krävande och tagande mannen eller inte. Det är en läggning, inget man kan lära sig eller låtsas vara eller spela den rollen. Det funkar inte på kvinnor som vill ha en sån man; de genomskådar det genast.

Det bästa är om man har en partner som vill ha en som man är.

• Anonym

Jag älskar och respekterar tjejer men kan ändå gärna vara lite dominant i sängen om de gillar det. Man får inte ta sex så jäkla allvarligt tycker jag. Det finns massor av tjejer som vill bli kallade min lilla slyna eller min lilla hynda.

• Akropol
    Anonym (Ej dominant) skrev 2010-11-02 22:21:27 följande:
    Det jag har kommit fram till är att antingen gillar man att vara den där krävande och tagande mannen eller inte. Det är en läggning, inget man kan lära sig eller låtsas vara eller spela den rollen. Det funkar inte på kvinnor som vill ha en sån man; de genomskådar det genast.

Det bästa är om man har en partner som vill ha en som man är.
    Bra sagt.
  • Anonym (Eleven)

Tackar för tipsen!

• Anonym (Erik)

Jag skulle bara skoja till det för några dagar sedan och anföll min tjej när hon stod i tvättstugan. Hon vek tvätt och jag klev upp bakifrån och höll fast henne samtidigt som jag drog upp hennes klänning och slet ner hennes trosor. Det var som sagt bara på skoj men jag fick senare reda på att hon gick igång big time. Hon sa senare att jag gärna fick göra det igen och att hon då vill bli tagen stenhårt mot maskinerna.

• Anonym (wadiwad)

Det där med sex är svårt. Officielt vill alla kvinnor bli tagna när mannen vill det och utan att han bryr sig hur du vill ha det. Men i realiteten funkar det bara i bland. Jobb skola småbarn sjukdomar mens pms. I realiteten är kvinnan mottaglig ca 10 dagar per månad och då gäller det att vara lyhörd. Med lyhörd menar jag naturligtvis tvärtom. Du ska ta kvinnan. Att hon blir tagen betyder att du kåtar upp dig själv ser till att ungen är ur vägen kärringen står o diskar tex. Sen k-r du henne. Hon kommer till 100 procent protestera. Säga att det är fel rum fel tillfälle grannarna ser osv... Men jag lyssnar inte. Jag är således lyhörd. Detta betyder inte att du som killer letar efter ett sätt att behaga kvinnan. Det är hennes problem. Du tar henne som du själv behagar. Efter mitt 12 åriga äktenskap har jag som ung kille lärt mi att aldrig försöka behaga en kvinna eller göra ågot enl nån guidebok för hur kvinnor önskar sex. Ta henne bara som du vill överallt. Utomhus på bordet i duschen på golvet i bilen osv.....Fråga Aldrig. Jag har aldrig frågat utan att få ett Nej, senare.....osv. det ingår i kvinnans submissiva instälning att alltid neka sex. Jag har bundit henne dragit i håret osv och hon gillar det men det betyder inte att andra kvinnor gör det. Om detta har med dominans vet jag inte. Jag är superblyg inget dominanskille precis. Ingen sexguru vet inget om tuffa erfarna kvinnor som ställer extrema krav på dominanta män och hur de ska bete sig enl sexets alla konstregler. Jag ör inte manlig förutom dicken då... Dominans vet jag inget om. Vad är det ?

Svar på tråden Hon vill bli "tagen"...