• M  och  M

Bubbelvatten till 7 månaders?

Min tjej har inte förstått det här med att dricka vatten. kväll testade vi när vi satt och åt att ge henne lite bubbellvatten från våra glas (kranvatten som vi bubblat i sodastreamer) och det drack hon bättre av än vanligt vatten. Är det okej att en bebis på 7 månader dricker det eller inte?

• Svar på tråden Bubbelvatten till 7 månaders?
  • Jagsjälv

Bubbelvatten innehåller salter, så det är inte så bra om jag minns rätt!

• FruSH

Bubbelvatten du gör själv innehåller ju så klart inga andra salter än de du har i kranvattnet..

• Jagsjälv

Fast det är ju bra att vänja henne vid vanligt vatten. På förskolan finns inget bubbelvatten... så småningom...

• QueenT

Kolsyra känns väl kanske inte som en jättebra idé? Känns som att det är risk för att hon ska bli gasig/få ont i magen?

• FruSH

Det ena behöver ju inte utesluta det andra tänker jag? Vår lillkille har druckit bubbelvatten sen han var bebis.

• Nemiia

Jag tycker du kan ge bubbelvatten från sodastreamern med gott samvete men kanske med måtta bara med tanke på gasbildning annars ser jag inget direkt problem. Bättre att hon dricker än inte alls, tids nog kommer hon nog dricka vanligt vatten också.

Vi har också lite problem med att vår dotter i dricker så mycket. Hon tycker det är jättekul att dricka själv men öppnar munnen och släpper ut allt vatten igen. Nu provade vi att pressa i lite citron bara jätte lite för att se om hon skulle fatta att man ska svälja och det gick bättre :)

• M  och  M

Ja precis, man kanske kan ge det någon gång för att hon ska förstå det här med att dricka vatten och då kanske även vanligt vatten. Tack för alla svar

• Jkpg Deluxe

vad dricker hon vatten ur? hon kanske dricker bättre utan pip? eller från sked? 

• Jkpg Deluxe

jag skulle väl personligen inte göra bubbelvatten till en "vana" utan ändå försöka pyttsa i henne liite vatten då och då oftare under hela dagen...och försöka hitta ett sätt som hon gillar att dricka på? 

• M  och  M
    Jkpg Deluxe skrev 2010-11-02 23:47:57 följande:
    vad dricker hon vatten ur? hon kanske dricker bättre utan pip? eller från sked? 
    Vi har provat pipmugg, pipmugg utan pip, ersättningsflaskan, vanligt glas och ja hon dricker ungefär lika bra/dåligt ur alla
Svar på tråden Bubbelvatten till 7 månaders?