• Pebbles82

Skillnad mellan spökstreck och svagt plus?!

Jag är på BIM+9 och ingen mens i sikte förutom en miniblödning igår (någon droppe)

Idag tog jag ett test på eftermiddagen från CB (ej digital) som visade vad jag tror är ett spökstreck. Tänkte därför att jag skulle ta ett till bara för att vara säker på att det var negativt, men det visar detsamma.

Så nu måste jag fråga. Är det normalt att man skymtar ett lodrätt streck om man inte är gravid?

(Och ja, strecket som skymtas ÄR lika brett som det vågräta - men väldigt VÄLDIGT svagt)

Jag förstår verkligen inte skillnad mellan spökstreck och ett svagt plus!

(Det uppstod alltså inom 1-2 minuter efter att testet togs) 

HJÄLP!  

• Svar på tråden Skillnad mellan spökstreck och svagt plus?!
  • April barn

Vad jag förstått ät spökstrecken mer gråfärgade och de riktiga svaga strecken ska vara (i detta fall med CB) blåa.

• Pebbles82
    Zeplien skrev 2010-11-02 20:15:37 följande:
    Vad jag förstått ät spökstrecken mer gråfärgade och de riktiga svaga strecken ska vara (i detta fall med CB) blåa.
    Hmm... SÅ bra kan jag inte se själva strecket att jag kan urskilja en direkt färg på det... Det är ju liksom lite suddigt.. ;) 
  • April barn
    Pebbles82 skrev 2010-11-02 20:17:07 följande:
    Hmm... SÅ bra kan jag inte se själva strecket att jag kan urskilja en direkt färg på det... Det är ju liksom lite suddigt.. ;) 
    Hmm, ja då är det inte lätt att veta, bara att vänta några dagar till och testa igen (lättare sagt än gjort ;)
    Men om det är riktigt svaga du får idag borde det synas mycket tydligare om ca 4 dagar.
  • Pebbles82

Jag lugnar mig några dagar igen! Känns bara lite strange att få två stycken på en gång.... 

• April barn

Hoppas att det är svaga plus du ser :)
    Lycka till :)

• Pebbles82

Köpte ny förpackning idag och gjorde ytterligare ett. 
    Tyckte att det var aningen svagare.... Jag ser fortfarande ett streck, men nja - inte så att det har blivit på något sätt starkare.

Jisses.

Någon annan med erfarenhet av spökstreck?!  

• peccavi

Jag hade supersvagt streck första gången jag testade måndagen den 25/9, trode det var ett spökstreck. Använde testlagrets. Det var dock inte ett spökstreck. Jag skapade en ny användare när jag alde upp mina supersvaga plus, kolla in medlem frivillig. Där ser du mina supersvaga tester i början. I mitt galleri nu ser det såg ut idag
    Håller tummarna för dig!

• j och c
    Pebbles82 skrev 2010-11-03 21:18:16 följande:
    Köpte ny förpackning idag och gjorde ytterligare ett. 
    Tyckte att det var aningen svagare.... Jag ser fortfarande ett streck, men nja - inte så att det har blivit på något sätt starkare.

Jisses.

Någon annan med erfarenhet av spökstreck?!  
    Jag hade oxå ett spökstreck och nu är jag i v 9+2 :)

Tänk på att hcg-halten ökar varannan dag och inte konstant varje dag lixom. Så var det för mig, jag hade svagt streck och sen tog det ett par dagar innan det steg något, testa inte så ofta :)

Lycka till :) 
  • Pebbles82

Förra månaden hann jag göra ytterligare ett test (från ny förpackning) som även det visade ett streck. Någon dag senare kom mensen. 

Så resonerade jag iaf då, den här månaden är jag uppenbarligen gravid (enligt CB Digital) och fick ett nästan identiskt spökstreck som förra månaden, eller kanske liiite starkare på BIM+4.

Mest troligt hade jag förmodlligen ett tidigt missfall förra månaden, för testen visade (när jag tänker på det såhär i efterhand) faktiskt ett plus.

(Sen att mensen kom med enorm smärta, klumpar och att jag höll på att svimma gjorde mig inte ju inte mindre misstänksam direkt).

Idag (BIM+6) tänker jag ta ett nytt vanligt CB test och hålla tummarna för att det har hunnit blivit starkare än för 2 dagar sedan. Phu. Läskigt...  

• Vickan I

Hoppas du fick ditt starkare plus idag . Men om cb-digital skrev "gravid" så behöver du nog inte fundera mer . Grattis

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Pebbles82
    Vickan I skrev 2010-12-08 20:04:44 följande:
    Hoppas du fick ditt starkare plus idag . Men om cb-digital skrev "gravid" så behöver du nog inte fundera mer . Grattis
    Testet idag visade fortfarande plus, men inte mycket starkare.
    Och var gravid var jag kanske, men fick en störtblödning för någon timme sen, så mest troligt är jag det inte längre..  
  • Vickan I
    Pebbles82 skrev 2010-12-08 20:10:40 följande:
    Testet idag visade fortfarande plus, men inte mycket starkare.
    Och var gravid var jag kanske, men fick en störtblödning för någon timme sen, så mest troligt är jag det inte längre..  
    Nej vad tråkigt. Men du har fått plus på cb-digital också nu denna gång?  Man kan ju blöda fast allt är ok, men förstår att det känns hopplöst.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Pebbles82
    Vickan I skrev 2010-12-08 20:13:57 följande:
    Nej vad tråkigt. Men du har fått plus på cb-digital också nu denna gång?  Man kan ju blöda fast allt är ok, men förstår att det känns hopplöst.
    Ja, förra gången fick jag ju bara positivt på de "vanliga" CB och denna gång även med CB digitalt. Så tråkigt när man ställt in sig på att det är ett barn (igen) och det börjar blöda (igen). 

Bättre lycka nästa gång! Tredje gången gillt kanske?  
Svar på tråden Skillnad mellan spökstreck och svagt plus?!