• L E A

One The Peak?!

Vad är det för märke? Nått dotterbolad till riktiga Peak Performance eller är jag helt ute o cyklar?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 22:03
    dotterbolag ska det stå...

• Svar på tråden One The Peak?!
  • Liten Mjau

Säljs på Gekås och heter on the peak. Bra grejer till bra priser. Har haft flertalet kläder i on the peak både till dottern och till mig.

• CarlHerman

Nej, de kläderna säljs på Gekås (Ullared). Tycker de är bra, har haft flera ytterplaggav det märket  till sonen

• Förälskad

Jag har sett massor av nya kläder på Tradera. Tur att jag aldrig budat hem något plagg av de märket för det är nog överpriser så det sjunger om det.

• CarlHerman
    Förälskad skrev 2010-11-02 22:06:22 följande:
    Jag har sett massor av nya kläder på Tradera. Tur att jag aldrig budat hem något plagg av de märket för det är nog överpriser så det sjunger om det.
    Ja det är verkligen överpriser.
  • L E A

Min syster ringde nu och frågade om jag kännde till detta märke. Hon är just inne på tradera och har hittat sig en jacka för typ 800:-

Ska ringa o meddela att det då inte är riktig Peak Performance, förresten får man ens ha så likt namn?!

• Liten Mjau
    L E A skrev 2010-11-02 22:11:33 följande:

Min syster ringde nu och frågade om jag kännde till detta märke. Hon är just inne på tradera och har hittat sig en jacka för typ 800:-

Ska ringa o meddela att det då inte är riktig Peak Performance, förresten får man ens ha så likt namn?!

Är det så lik tycker du??
    En jacka till vuxen kostar mellan 249:- - 399:- Så 800:- är på tok för mycket!!
  • L E A
    Liten Mjau skrev 2010-11-02 22:14:03 följande:
    Är det så lik tycker du??
    En jacka till vuxen kostar mellan 249:- - 399:- Så 800:- är på tok för mycket!!
    Jag menade att namnet var rätt likt orginalet.

Är dom så billiga i inköp menar du?
  • Liten Mjau
    L E A skrev 2010-11-02 22:18:28 följande:
    Jag menade att namnet var rätt likt orginalet.

Är dom så billiga i inköp menar du?
    Ja! En barn overall kostar ca 249:-
  • L E A
    Liten Mjau skrev 2010-11-02 22:22:46 följande:
    Ja! En barn overall kostar ca 249:-
    Då gör ju folk stora affärer med dessa Blir ju bra med påslag så säga...

Vilken tur att hon frågade, synd om alla som tror att det är äkta peak jackor!
  • Linda1976

Men alltså:

Peak Performance

On the PEAK

Dessutom är det ju helt olika logga! Tror man det är samma får man skylla sig själv. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Liten Mjau
    Linda1976 skrev 2010-11-02 22:36:18 följande:
    Men alltså:

Peak Performance

On the PEAK

Dessutom är det ju helt olika logga! Tror man det är samma får man skylla sig själv. 
    Håller faktiskt med dig! Tycker faktisk inte de är lika.
  • Linda1976

Men hur kan du tycka det?

Märket HETER ju inte ens samma. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Liten Mjau
    Förälskad skrev 2010-11-02 22:47:21 följande:
    Jag tycker det är jätte lika.

shop.peakperformance.com/SE/item/G30989007/?p...

Den jackan jag länkade till är inte jätte likt men alltså jag hade en Peak tjocktröja en gång, jag tror den hette något så väldigt likt som One The Peak så det finns inte. Det var en tröja Peak hade för 5-6 år sedan kanske, skit snygga tröjor.
    http://www.tradera.com/On-The-Peak-jacka--auktion_163303_121612101
    Tycker denna är mer lik 8848 isf.
    Jag har hittat barnkläder som är jätte lika Didrikson.
    de "härmar" uppenbart kända märken men vilka gör inte det? Men likt Peka Performance tycker jag det inte är! Inte nu iaf. (kanske var förr, de plagierar de som säljer bäst kanske)

Det är bra att folk får upp ögonen för överpriserna på tradera. För de görs mycket pengar på dessa försäljningarna.
  • L E A
    Linda1976 skrev 2010-11-02 22:36:18 följande:
    Men alltså:

Peak Performance

On the PEAK

Jag trode att det var nått dotterbolag eller någon slags andra sortering. Nu vet jag att det inte är så!
  • Förälskad
    Liten Mjau skrev 2010-11-02 22:57:46 följande:
    www.tradera.com/On-The-Peak-jacka--auktion_16...
    Tycker denna är mer lik 8848 isf.
    Jag har hittat barnkläder som är jätte lika Didrikson.
    de "härmar" uppenbart kända märken men vilka gör inte det? Men likt Peka Performance tycker jag det inte är! Inte nu iaf. (kanske var förr, de plagierar de som säljer bäst kanske)

Det är bra att folk får upp ögonen för överpriserna på tradera. För de görs mycket pengar på dessa försäljningarna.
    Jag syftade mer på namnet.
    Ja, det är bra att man får det, jag tycker det är för jäkligt att man tar överpriser.

Det här måste väl ändå vara överpriser:

http://www.tradera.com/Vinters-nyaste-modell-On-The-Peak-3-i-1-jacka-stl-98-auktion_302803_119834051

http://www.tradera.com/Vinters-nyaste-On-The-Peak-3-i-1-jacka-stl-110-auktion_302830_118632202

Det var bra att du frågade TS!
Svar på tråden One The Peak?!