• Celindan

Någon som rest med barnen till Marocko?

Som rubriken lyder. Vi ska till Agadir en vecka i januari med våra små, 4 resp nästan 6 år. Vi har ingen aning om vad vi ger oss in på =)

• Svar på tråden Någon som rest med barnen till Marocko?
  • Celindan

Puff???
    Ingen som har ngn liten reseberättelse att komma med? Att ni t.ex blev erbjudna si o så många kameler för era blonda respektive eller barn? *haha*

• Elli47

Jag har inte varit till Marocko men däremot i en del andra länder såsom Jordanien, Tunisien och Egypten och vi har inte haft  några problem. Det är lite hur man själv gör det... säg hej till folk och nejtack och gå bara vidare om de blir tjatiga. Ibland kan man dock stanna till och prata med försäljare och få en riktigt trevlig stund! Funderade faktiskt på en resa till Agadir över nyår med 8-årige sonen men det blir för dyrt tyvärr så det får vara.

• Celindan

Tack för svar! Vi har öht aldrig rest med tjejerna, åtminstone inte med flyg och aldrig utomlands. Har prioriterat huset och dess projekt eftersom vi resonerat så att ungarna ändå varit för små för minnas en längre resa någon längre tid. Nu känns dock ypperligt, de är tillräckligt stora för att minnas saker som hände långt tillbaka (läs 1-2 år) och samtidigt tillräckligt små för att kunna resa utan hänsyn till skola o ledighetsansökningar hos rektorn. Då blev det ganska billigt också! Halvpension, avb skydd, mat på flyget, tre "plus" stjärningt hotell för 2 vuxna o 2 barn för 17000!
    Men som sagt, har inte hört alls mkt om resmålet, vilket iofs var ett av skälen till att vi valde Marocko. Egypten och Tunisien känns så himla turistigt! Ville gärna komma ifrån det lite...!

• AaronElina

va i agadir m barnen som då va 9mån samt 3år.  hur trevligt och lätt som hellst.  mäniskorna älskar barn mycket lättsamma och ebkelt.  fin strand o strandpromenad som barnen kan spronga på.  fanns dessutom ett zoo i smeten som dessutom var helt gratis att gå på!

• Celindan

Aaron Elina, det låter ju toppen!! Och ett närbeläget zoo dessutom, åh va bra!! när var ni där? Hur var prisbilden för mat ute, taxiresor, tåg?
    tack för svar!!!

• sweetpea

Min första tanke är att det inte är så varmt i Marocko i januari - väl? Typ som dålig svensk sommar. Men varmare än här är det förstås! Jag skulle ändå välja Egypten, tror jag, turistiskt eller ej. Bättre väder och som sagt - jag har inte råkoll - men Agadir är väl också jätteturistiskt?

• saarvitossan
    sweetpea skrev 2010-11-03 18:04:04 följande:
    Min första tanke är att det inte är så varmt i Marocko i januari - väl? Typ som dålig svensk sommar. Men varmare än här är det förstås! Jag skulle ändå välja Egypten, tror jag, turistiskt eller ej. Bättre väder och som sagt - jag har inte råkoll - men Agadir är väl också jätteturistiskt?
    Det är runt 20 grader mellan november och april, men det är också en helt annan sorts värme så det går inte riktigt att jämföra med en svensk dålig sommar bara för att graderna stämmer överens.
  • Celindan

Tror att Agadir och Hurghada ligger ungefär på samma avstånd från ekvatorn...

O ja, Agadir är ju också en turistort dit charterresor går (bevisligen, eftersom det är det vi har bokat! ;.) ) men vill se lite av det "vanliga" livet i landet och har fått för mig att det är lättare där än i Egypten överlag. "Alla" åker ju dit!! Nåväl, vi lär väl märka hur det förhåller sig. Kul ska det bli i alla fall =)

• Elli47

Det är varmare i Hurghada eftersom det ligger vid Röda Havet som är varmare än Atlanten. Men Marocko vore väldigt roligt att besöka nångång!

Svar på tråden Någon som rest med barnen till Marocko?