• Anonym (Svettiga fötter)

Erfarenhet av "Absolut Torr" - mot svett

Lider av svettiga fötter och funderar på att köpa Absolut Torr. Skäms

Fungerar detta?
    Erfarenheter?

• Svar på tråden Erfarenhet av "Absolut Torr" - mot svett
  • Anonym (bra)

När jag var yngre (tonår) brukade jag köpa och använda under armarna, fungerade utmärkt.

En nära anhörig till mig har alltid haft problem med fotsvett och jag gav min till honom (hade slutat använda själv för jag behövde den inte längre) och den fungerade jättebra! Testa!

• Anonym (aj)

Fungerar jättebra faktiskt men gör svinont! Var inte det minsta fuktig när du tar på det, för då svider det något djävulskt en ganska lång stund. Det fungerade men det var så besvärligt med svedan att jag slutade använda det.

• Strommingen

Funkar superbra under armarna, svettas inte en droppe. Svider lite ibland när jag använder den men inte mycket. Huden på fötterna lär inte vara känsligare.

Anonym (bra) skrev 2010-11-02 22:21:29 följande:
    När jag var yngre (tonår) brukade jag köpa och använda under armarna, fungerade utmärkt.

En nära anhörig till mig har alltid haft problem med fotsvett och jag gav min till honom (hade slutat använda själv för jag behövde den inte längre) och den fungerade jättebra! Testa!
    hur ofta ska man använda det?
  • Anonym

den är superbra!  Om man använder den under armarna svider den mkt riktigt som "aj" skriver, men på fötterna märkte man det inte alls ( min erfarenhet ) 
    Jag har den alltid på somrarna när man ska gå mycket barfota i ballerinaskor tex.
    Ta på innan du går och lägger dig på natten, tvätta på morgonen. Jag använde den ca 2 ggr i månaden (men behovet är väl olika )

Strommingen skrev 2010-11-02 22:25:00 följande:
    Funkar superbra under armarna, svettas inte en droppe. Svider lite ibland när jag använder den men inte mycket. Huden på fötterna lär inte vara känsligare.
    Skönt att höra att det fungerar. Glad Hur ofta ska man använda det och hur länge "håller det i"?
    Anonym skrev 2010-11-02 22:28:30 följande:
    den är superbra!  Om man använder den under armarna svider den mkt riktigt som "aj" skriver, men på fötterna märkte man det inte alls ( min erfarenhet ) 
    Jag har den alltid på somrarna när man ska gå mycket barfota i ballerinaskor tex.
    Ta på innan du går och lägger dig på natten, tvätta på morgonen. Jag använde den ca 2 ggr i månaden (men behovet är väl olika )
    Oj! Jag trodde man skulle använda den oftare än så? Förvånad Håller den i så länge?
  • Anonym
    Anonym (Svettiga fötter) skrev 2010-11-02 22:30:17 följande:
    Oj! Jag trodde man skulle använda den oftare än så? Förvånad Håller den i så länge?
    Under armarna = 1gång i veckan. Jag har inte läst om det står något specifikt för just fötter men annars så står det att ca 1 gång i veckan men efter ett tag märker man själv hu rofta man behöver använda, dvs mer elelr mindre.
    Anonym skrev 2010-11-02 22:33:06 följande:
    Under armarna = 1gång i veckan. Jag har inte läst om det står något specifikt för just fötter men annars så står det att ca 1 gång i veckan men efter ett tag märker man själv hu rofta man behöver använda, dvs mer elelr mindre.
    hmm... okej. Då håller den nog ganska länge, så bra. Guld i mun
  • Anonym

jag använde det i tonåren, led av ganska mycke svettningar under armar o på fötter.  absolut torr fungerar. men jag började svettas på ryggen ganska mycke o i ljumskarna, det va en bieffekt.

• Anonym

Jag använde det under armarna i tonåren (svettas mindre nuförtiden, men det kanske hör till åldern?)
    Fick blåsa med hårfön under armarna innan jag tog på det, för annars sved det rejält! (och blev kliigt och irriterat)
    Säkert inte lika känsligt under fötterna!

Apoteket har nåt som heter typ aluminiumklorid också, svagare än Absolut torr, men funkar bra den med.

• Anonym

Tänk bara på att svetten du täpper till på ett ställe måste ut på ett annat..

Svar på tråden Erfarenhet av "Absolut Torr" - mot svett