• trull

Föräldralediga på Kungsholmen

Hej! Finns det några andra mammor på Kungsholmen, eller i närheten, som liksom jag skulle vilja lära känna flera föräldralediga för promenader, fikor och liknande? Jag har en son som nu är 4 veckor gammal (tiden går galet fort!!) och en dotter som är 2,5 år och som går på förskola om dagarna.  Skriv här i tråden eller skicka meddelande!   

• Svar på tråden Föräldralediga på Kungsholmen
  • smoolan

Hej! Jag bor på Lilla Essingen och är föräldraledig med min lille kille på 5,5 månad. Jag känner inte så många precis i närområdet som är hemma, så jag ses gärna nån dag framöver

• trull

Vad roligt! Min stora går på dagis mellan 9-15, så jag måste anpassa mig efter hennes dagistider. Men kanske en promenad eller fika under nästa vecka?

Har du varit på Öppna Förskolan något? Jag gick ofta med min flicka men har såklart inte varit där ännu med min lilla, tänkte kanske ta mig dit efter jul när han lblivit lite störra. Likaså börja på babysång el. dylikt.

• smoolan

Det låter bra! Torsdag kanske?

Jag har faktiskt bara varit på ÖF på Flemingg en gång. Tyckte det var superkrångligt med vagnen som skulle parkeras i en annan port. Har varit på babysång på stadsbiblioteket och det var bra.

Vi ska precis sätta upp vår son på dagiskö i dagarna. Jag har ingen koll alls på vilka som är bra. Trivs din dotter på sitt dagis?

• trull

Torsdag blir utmärkt, vart å när? Vad roligt!

A, just det såg att de gjort om på ÖF och att man numera får parkera vagnarna på gården. När dottern var liten så ställde man vagnarna precis vid ingången på ÖF, lite bättre!

Dottern går på S:t Görans förskola (även kallad Röda Villan) och det måste nog vara världens bästa förskola! Pedagogerna är otroligt engagerade och duktiga. Vi trivs fantastiskt bra! Men det är ju en bit ifrån er..

• smoolan

Röda Villan har vi inte tittat på tror jag. Känner inte igen namnet. Men vad härligt att ni trivs så bra med den! Vi har kikat lite på Vallbarnen. Den ligger också en bit bort men är ju en ur och skur fsk så det kan vara intressant ändå.Men kön lär väl vara jättelång...

Jag kan helst efter kl 11:30, så kan vi klara av lunchen här hemma. Vad tror du om att ses nånstans vid 12:30 och ta en promenad och sen kanske en fika? Var passar det dig bäst?

• trull

Ja, köerna är väldigt långa till de flesta förskolorna... Vi bytte till Röda Villan nu i aug. Så får man inte sitt första hands val så ka man ändå stå kvar i kön och byta senare. 

12.30 på torsdag blir perfekt! Ska vi ses utanför SL-center på Fridhemsplan? Så kan vi promenera längs Norr Mälarstrand och sedan slinka in på något café. Då hinner jag tanka lillen innan dagishämting.

• Luella

Hej tjejer!

Jag är inte föräldraledig men jag bor på Kungsholmen. Smoolan, min dotter började på Vallbarnen i augusti och vi är supernöjda. Dom är ute jättemycket och pedagogerna är super. Vallbarnen hör till samma förskoleenhet som Röda Villan (och även Gula Villan och Valvet) och har samma rektor. Det var en hysterisk kö när vi ställde oss och jag trodde aldrig att vi skulle få plats men det fick vi. Välj Vallbarnen som förstahandsval för jag tror att chansen ökar då. Dom kommer ha ett ganska stort intag till hösten då många barn ska sluta eftersom dom ska börja skolan. Ett annat förslag är Hattstugan i Rålis (i parkleken). Dom verkar också vara ute mycket och är en aning närmare dig.

Lycka till och hoppas att ni får en fin föräldraledighet!

• SweetRose

Hallå!!!

En till som "snart " bor på Kungsholmen!! Flyttar dit den 4 januari 2011....
    Vill gärna ha kontakt med andra mammor för fikaträffar, promenader :)  

• trull

Hej!

Vad kul att ni flyttar hit, hur gamla är dina barn? Är du föräldraledig nu? Kom gärna med på promenaden imorgon!

• SweetRose

hej !! 

Jaa, det blir spännande... lilla jag i storstan!!

Mina barn är 3,2 o 9månader.... Flyttar till  Kungsholmen den 4 januari o då går jag gärna med på massa promenader!!!  

• smoolan

Dell - Vad trevligt det var att ses häromdagen! Har legat däckad i magsjuka sen dess så jag har inte haft möjlighet att höra av mig.

• trull

Ja, mycket trevligt! Men fy för magsjuka, har V klarat sig? Jag har ju inte heller hört av mig, denna veckan har gått ruskigt fort! Vi ses gärna snart igen

• Leffler

Hej, jag kan varmt rekommendera mariehälls montessori på västerbroplan. Kan oxã säga undvik Skorpan, och Kompis. Hälsningar Kristina

• Maj bebis

Varför ska man undvika skorpan och kompis?

• Maj bebis

Jag har kollat en del på stockhokm.se och där har kompis väldigt bra betyg från föräldrar?

• SweetRose

Jahopp, nu bor jag på Kungsholmen o barnen går på dagis o det går toppenbra!!! =) Trivs väldigt bra här....hittat hem helt enkelt =) 

Svar på tråden Föräldralediga på Kungsholmen