• Mummy

Fyndvaror på IKEA

Har flera gånger hittat saker jag behöver hemma på fyndlagret. Idag hittade jag en dörr till en billybokhylla. Tänkte precis betala den då jag kom att tänka på gångjärn. Frågade vart man kunde hitta de som passar till modellen. Får då till svar att de inte säljs, utan kommer med paketet med dörren. Eftersom dörren säljs som den är kan man alltså inte köpa nåt för att använda den. Samma sak har hänt tidigare, de säljer saker som inte går att använda pga de inte säljer läsa delar för att kunna använda sakerna.

Frågan är vem det är ett fynd för. Ikea eller kunden?
    Irriterande

• Svar på tråden Fyndvaror på IKEA
  • Mrs Statham

Men hallå!? Hur svårt är det att köpa gångjärn någon annan stans??

• Zäta

Anledningen till att de är på fyndet är kanske just att gångjärnen saknas... eller liknande.

• sophiie

Hmm, på IKEA Kungens Kurva säljer de skruvar/muttar och allt annat gott. Man får ta själv och betala 2 kr/st..

• Mummy

Frontline
    Fast de gångjärnen passar inte till dörren.

• Noiis

då går man ner till reklamation och ber om att få köpa dom delarna där! har dom dom inte hemma så kan dom ofta skicka dom till dig i efterhand! så gör jag alltid om det saknas grejer och har aldrig haft problem med att få dom sakerna!

• Mummy

Frågade: "Så ni säljer alltså varor i fyndlagret som man egentligen inte kan använda"?
    Personalen svarar: "mmm...ja..."

• Mrs Statham
    Mummy skrev 2010-11-02 22:52:11 följande:
    Frågade: "Så ni säljer alltså varor i fyndlagret som man egentligen inte kan använda"?
    Personalen svarar: "mmm...ja..."
    Personalen var väl inhyrd från academic work då eller nåt...
  • Zäta

Klart du kan använda den... du kanske har likadana hemma som fått ett fult jack i sig elelr så. Så köper du en ny dörr för en billig peng och vips så är din Billy som ny igen! Kan ju haka på den på de befintliga gångisarna. 

• Halkatla

Men... Gångjärn och skruvar och muttrar och sånt brukar väl ligga som plockgodis för 20:- hektot eller nåt vid varuutlämningen på IKEA?

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Mummy

Fast vi kollade på några lådor till köket en gång. Skulle köpa 4 stycken. Kom dock på att man behöver skenorna att lägga dem på. Samma sak då. Personalen sa att de inte säljer skenorna utan de kommer enbart i förpackningen

• Zäta
    Halkatla skrev 2010-11-02 22:57:02 följande:
    Men... Gångjärn och skruvar och muttrar och sånt brukar väl ligga som plockgodis för 20:- hektot eller nåt vid varuutlämningen på IKEA?
    På "min" IKEA så finns det en korg med sånt på fyndavdelningen. Man år fylla en "pizzasalladsburk" för kanske en 10 kr eller nåt... de har ingen riktigt koll på vad som finns där utan det är det de kan spara från eventuella reklamationer eller felbeställningar som säljs där... Iaf vad jag har hört. Smidigt är det iaf och det brukar finnas det man söker.
  • Susyloo

Jag har jobbat på IKEA och man kan, precis som alla skriver, betälla det i byten/återköp. Allt som kan fattas när man köper en vara (eller gå sönder) går att köpa till/få där.

Mummy skrev 2010-11-02 22:58:53 följande:
    Fast vi kollade på några lådor till köket en gång. Skulle köpa 4 stycken. Kom dock på att man behöver skenorna att lägga dem på. Samma sak då. Personalen sa att de inte säljer skenorna utan de kommer enbart i förpackningen
    Och personalen har ju också på ett sätt rätt. De säljer ju inte tillbehören/reservdelarna förpackade och färdiga i butiken utan dessa måste frågas efter som reservdelar i byten/återköp.
Svar på tråden Fyndvaror på IKEA