• PetraHelena

v 38, vattniga flytningar?!

Fler som har "vattniga" flytningar elelr kan det vara så atyt jag läcker lite fostervatten? Haft detta i ca två veckor men nu blev jag orolig när någon nämnde att det kan vara fostervatten, är det inte farkligt att vtannet rinner ut isf?
    Märker detta för att trosorna är mer våta än med vanliga flytningar.. har däremot aldrig själv märkt att det "sipprar ut"...

Något som bör kollas upp eller är allt i sin ordning?

• Svar på tråden v 38, vattniga flytningar?!
  • Girlinthecity

Ja, jag tycker du ska fråga din BM.

• Daisie

Jag hade då jättemycket flytningar i slutet av graviditeten, tror inte det är något konstigt med det. Är det vattenavgång, märker du det, det kan jag lova (min förlossning startade med det).

• Girlinthecity
    Daisie skrev 2010-11-03 08:49:42 följande:
    Jag hade då jättemycket flytningar i slutet av graviditeten, tror inte det är något konstigt med det. Är det vattenavgång, märker du det, det kan jag lova (min förlossning startade med det).
    Ja, fast det är långt ifrån alla som märker sin vattenavgång, och förövrigt är det skillnad mellan vattenavgång och att läcka fostervatten. Jag tror inte heller att det behöver vara någon fara, men bättre att ta det säkra före det osäkra.
  • HugoochVilma

Jag har haft väldigt mycket flytningar redan tidigt i graviditeten. Nu den senaste veckan har det ökat (vecka 37, 36+0). Jag använder trosskydd och försöker hålla lite koll på hur pass mycket det är.

Har pratat med min BM om detta mycket - är jag det minsta osäker vill hon att jag åker in och kollar upp detta! Better safe than sorry...

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • em6

hade nog också kollat en gång för mycket än för lite.

• tessilago

Jag hade haft vattniga flytningar i 3 dagar med mitt första barn. Jag reagerade först när det kom när jag låg i sängen utan trosor att det var så vattnigt. Då var jag i vecka 38 och åkte in och blev igångsatt med en gång eftersom de konstaterade att det var vattenavgång, tredje dagen och då kan det ju vara farligt om man väntar för länge.
    Kontakta förlossningen så att de får undersöka detta.

♥ Engla 061010 ♥
Svar på tråden v 38, vattniga flytningar?!