• caspersmamma 08

hög feber ca varannan dag

Min son har sen i Lördags dag haft hög feber, men sen på Söndag ingen feber kommer tillbaks på kvällen och natten. Måndag morgon inge feber kommer tillbaks på kvällen och på natten är febern uppe i 41graders men på Tisdag morgon har han 39,6 men sen efter alvedon inget på hela dagen eller natten, men nu på Onsdag morgon har han feber igen 41graders

Har ringt till vårdcentralen och de skulle ringa upp vid 9tiden men medans jag väntar tänkte jag fråga er hur om det är vanligt att barns feber är så där hoppig och att de då oftast beror på ett virus (han är förkyld)

• Svar på tråden hög feber ca varannan dag
  • s87a

Min son hade så för ca 3 veckor sen.
    Efter att hans feber hoppat och stigit under 9 dagar blev vi inkallade till vårdcentralen, så dom kunde konstatera att det inte var något allvarligt, så dom kikade i öron/hals men hittade inget, sa att vi bara skulle fortsätta hålla honom sval och att han skulle dricka mkt, så länge det inte påverkar hur han är i allmänhet så är feber ingen fara. Men feber utan andra symptom brukar dom vilja kolla upp.

• s87a

sen spelar det egentligen ingen roll om din son har 39 eller 41 i feber,så länge han inte blir helt slö och påverkad

• caspersmamma 08
    Pickeli skrev 2010-11-03 09:00:27 följande:
    Hostar han?

lite någon gång

s87a skrev 2010-11-03 09:02:41 följande:
    Min son hade så för ca 3 veckor sen.
    Efter att hans feber hoppat och stigit under 9 dagar blev vi inkallade till vårdcentralen, så dom kunde konstatera att det inte var något allvarligt, så dom kikade i öron/hals men hittade inget, sa att vi bara skulle fortsätta hålla honom sval och att han skulle dricka mkt, så länge det inte påverkar hur han är i allmänhet så är feber ingen fara. Men feber utan andra symptom brukar dom vilja kolla upp.

Va skönt att de inte var något vi ska få träffa läkaren nu kl11

• KK1974

min son hade något liknande, hög feber på kvällar och nätter och inget på dagarna. Vi var helt förvirrade. Det var öroninflammation!

Svar på tråden hög feber ca varannan dag