• UnderYtan

Bada med bebis i simhall?

Finns det något bad i Stockholm som är tempererat över 30 grader dit man kan åka med sitt barn under 1 år och bada? (Mitt barn är nu 6 månader)

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Svar på tråden Bada med bebis i simhall?
  • mapo51

Man kan åka till Sundbybergs Simhall på lördagar under perioden när de har babysim. De har babysim på fredagar och då värms barnbassängen upp till 34 grader och på lördag morgon så är temperaturen fortfarande ca 32 grader.
    Ett tips är dock att vara där när de öppnar för sen blir det rätt mycket folk. Du kan också kolla vilka tider som det är babysim för det kan finnas en lucka när bassängen är öppen för allmänheten även på fredagar.

Min man brukar gå dit med vår son, de var där dock inte så tidigt som vid 6 månader, han var kanske 9-10 månader första gångerna de var där.

• UnderYtan
    mapo51 skrev 2010-11-03 10:24:54 följande:
    Man kan åka till Sundbybergs Simhall på lördagar under perioden när de har babysim. De har babysim på fredagar och då värms barnbassängen upp till 34 grader och på lördag morgon så är temperaturen fortfarande ca 32 grader.
    Ett tips är dock att vara där när de öppnar för sen blir det rätt mycket folk. Du kan också kolla vilka tider som det är babysim för det kan finnas en lucka när bassängen är öppen för allmänheten även på fredagar.

Min man brukar gå dit med vår son, de var där dock inte så tidigt som vid 6 månader, han var kanske 9-10 månader första gångerna de var där.
    Tack för tipset :) Lite långt att åka för mig tyvärr.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • UnderYtan
    miacia skrev 2010-11-03 10:37:56 följande:
    Stockholms babysim har öppet för allmänheten. www.babysim.se/varmvattenbassang.htm. Kräver dock klippkort men anläggningen är verkligen anpassad för oss med små barn!
    Åh, det låter ju toppen. Ska nog prova ett bad där!
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • hannis

Vi har badat i vanliga simhallar med vår son från ca 7 månaders ålder. Där vi har varit finns det barnbassänger med 31 grader i vattnet och det funkar utmärkt. Vi åker till Vallentuna Gym & Sim men de flesta simhallar har väl en sådan bassäng?

Svar på tråden Bada med bebis i simhall?