apanxxx skrev 2010-11-04 20:38:14 följande:
Vi har inte gjort något särskillt för att få honom sova hela nätterna... Han har liksom flyttat fram nattmålet nån timme då och då, först åt han vid tre, sen fyra och sen fem... Och nu vaknar han runt 7 för att äta...
Precis så har /hade vi det oxå..
Idis1 skrev 2010-11-03 14:58:30 följande:
Vår son är inte direkt världsmästare i att sova, men så här ser det ut.
Han sover tre pass à 30 min på dagen. Vid 9, 12 och 15. Är vi ute och går med vagnen kan han sova längre, men är vi hemma vaknar han alltid efter 30 minuter och är pigg.
Natt sover han mellan 19-06 med rätt många vak emellan, så totalt sett får han för lite sömn just nu, något jag hoppas kommer att bli bättre. Dock märks det inte på honom att han sover så lite, utan han är pigg och glad när han är vaken ändå. BVC säger att "aktiva bebisar också sover sämre". Vi funderar lite på om vi ska försöka styra upp sömnen på något sätt, eller bara låta honom utvecklas i egen takt.
Ni som har 6-månaders som sover hela natten, har ni gjort något för att få det så, eller har ni helt enkelt bra sovare?
Våran son sov oxå bara i 30 minuters perioder innan, ca 3ggr / dag, var då däremot väldigt grinig o kinkig.
Då styrde jag upp lite i den mån det gick.. från att han vaknade fick han vara vaken i 2timmar, nästan exakt på minuten efter dessa två timmar la jag honom, vaknade han efter 30 min körde jag likadant igen.. detta gjorde efter ca 4dagar att han sov längre åt gången...
Nu är han helt färdig efter 2 timmar, så det har nog blivit som en liten "vana" för honom...

o han sover oftast 1½ timma åt gången nu