• Gabriella85

BB Stockholm patienthotell?

Hej!

Jag vill gärna föda på BB Stockholm, för jag har hört så mycket bra om dom. Men jag undrar - vart bor man efter man har fött? I samma patienthotell som om man födde på Danderyd, eller i en annan avdelning?

Varför jag undrar är att jag först var inskriven på Danderyd och där bor man (om allt går bra) på patienthotellet i 2 dygn där man får ta emot besökare.

Men sen när jag hörde av mig till BB STockholm sa de att de har besöksförbud om man väljer att föde med dom.

Är det någon som har fött på BB STockholm de senaste månaderna som kan förklara detta för mig? Vart fick ni b kvar, hur länge, och fick man ta emot besök.

Tack tack tack för svar!

MVH
    /Gabriella

• Svar på tråden BB Stockholm patienthotell?
  • Little me

Vad jag har förstått så har BB Stockholm en egen bb-avdelning men att en del av den ligger i samma byggnad/lokal som Danderyds patienthotell...
    Men jag kan inget lova.

Hoppas själv på förlossning där i slutet av månaden, går på deras MVC och har prioriterad plats

• HampusCaspersmamma

Jag födde där för ett år sen och då var de också besöksförbud. Om man är förstfödeska så vill dom ha kvar än på BB men om man är omföderska så får man åka till patient hotellet som är samma som dom som föder på Danderyd får komma till.

Svar på tråden BB Stockholm patienthotell?