• Anonym (v.9)

När vi talar om att vi väntar barn kan dom slänga ut oss på gatan då?

Jag bor på ett boende och gifte mig för ett årsen och min man bor här hos mig. Bebisen jag bär har tagit mig från det mörka negativa stället i mig själv jag varit på så länge. Ljuset i mitt mörker så att säga. Kan de som jobbar här tvinga mig att lämna bort mitt barn till ett familjehem eller kan dom slänga ut oss på gatan? Vad händer nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-06 15:19
    Då min respektive jobbar rätt mycket just nu så sitter jag och får fatta alla besluten verkar det som. Han verkar inte bry sig, om han gör det så har han ett konstigt sätt att uppvisa det på. Då jag inte vill göra abort så kommer jag ikväll att föreslå adoption. Låter mer humant att ge någon annan glädjen av detta underbara lilla liv om vi inte klarar av det.

• Svar på tråden När vi talar om att vi väntar barn kan dom slänga ut oss på gatan då?
  • Anonym (v.9)
    Claris skrev 2010-11-03 10:47:25 följande:
    Kan du ta hand om ett barn?
    Ja det kan jag göra.
  • Anonym

Det beror ju hel på varför du bor där.

• Anonym (li)

Varför bor du där?

Varför flyttar du inte? 

• Claris

ja,exakt. De kanske inte är rustade att ha en bebis där.
    Hur gammal är du?

• Jeans

Tar de tror jag inte, vf sitter du där?

• Anonym (v.9)

Jag bor där jag bor för att jag har beslut om det. Men vi söker aktivt lägenhet.

• Anonym
    Anonym (v.9) skrev 2010-11-03 11:03:59 följande:
    Jag bor där jag bor för att jag har beslut om det. Men vi söker aktivt lägenhet.
    Får du flytta?
    Varför är det beslutat att du ska bo där?
    Vad har du för diagnos?
    Hur gammal är du?
  • Anonym (v.9)
    Anonym skrev 2010-11-03 11:05:56 följande:
    Får du flytta?
    Varför är det beslutat att du ska bo där?
    Vad har du för diagnos?
    Hur gammal är du?
    Jag får flytta när jag vill men det hade ju varit något positivt att ha någonstans att ta vägen. Min mamma ansökte när jag bodde hemma om att jag skulle flytta till ett lss boende. Jag är 24 år.
  • Claris
    Anonym (v.9) skrev 2010-11-03 11:11:15 följande:
    Jag får flytta när jag vill men det hade ju varit något positivt att ha någonstans att ta vägen. Min mamma ansökte när jag bodde hemma om att jag skulle flytta till ett lss boende. Jag är 24 år.
    vet inte vad det är för boende. men då är du ju myndig..men inget jobb etc.
    så det är väl typ soc som får ta hand om er då?
Svar på tråden När vi talar om att vi väntar barn kan dom slänga ut oss på gatan då?