• Sleepyhead

Polska någon??

hej hej jag skulle behöva lite hjälp.

Jag är inne på en Polsk hemsida men jag fattar inte ett DUGG... ngn som kan översätta några ord?

Jag letar efter en hästras som heter Konik. Men jag vet inte vart jag ska söka/leta/trycka för att komma dit.

Hemsidans adress är : www.pzj.pl/ jag TRO att det är Polska Ridsportsförbundets Hemsida... kanske?!

• Svar på tråden Polska någon??
  • charmtroll

Nu kan jag inte mycket om häst, men finns det verkligen en ras som heter Konik? Kon betyder häst....

• Sleepyhead

ja jag har hört att namnet ska btyda liten häst... det är en ponny... glömde skriva det har du lust att springa in på sidan en sväng o kolla om den står SÖK, eller ngt där... eller kanske RASER, eller ngt sånt... Det vore JÄTTEsnällt!!!

• Sleepyhead

hm* det SKULLE underlätt aom det stod English Version på alla hemsior

• charmtroll

Nu är inte min polska så bra som den varit *skäms* men vad jag kan utläsa så kan man inte söka hästraser. Det verkar vara någon sorts klubbsida. Står om disiplin och likade. Det enda jag hittade att man kan söka efter en viss häst (namn, pappa, mamma).

Vad är det du vill veta? Fakta? *nyfiken*

• Sleepyhead

ja jag är intresserad av att i framtiden KÖPA den hästrasen till SWE för den är inte ALLS vanlig här nämligen, men det är så NEDRANS svårt å hitta info... spec nä rman inte kan polska... hum hum*

jag vill lixom få tag på uppfödare o så...

å va BRA jag sk agå in o kolla på dem sidorna på en GÅNG! thank yooooooou!!!!!

• Sleepyhead

kan dock inte tyska men det är LITE lättare att GISSA sej fram där.. hihi*

• Sleepyhead

den 1:a adressen... är det ngn slags uppfödning det eller förstår jag helt fel nu? hum*

• Sleepyhead

den 2:a adressen var lite fel info... det var nog rasinfo tror jag va... *GUD va klurigt!!!*

Svar på tråden Polska någon??