• Girlinthecity

Kan man frysa juicekoncentrat?

Har köpt en 1-liters förpackning apelsinjuicekoncentrat, som alltså blir 10 L drickfärdig apelsinjuice. har man väl öppnat förpacknigen är hållbarheten 4-5 dagar, vilket vi omöjligt dricker upp 10 L på! Så, kan man frysa det?

• Svar på tråden Kan man frysa juicekoncentrat?
  • Mrs Statham

Varför skulle hållbarheten bara vara 4-5dagar för??
    Det blir ju dessutom bara 2liter/dag. Varför är det omöjligt att dricka för? :S
    Men annars kan man göra "isglass" av det i typ iskuber eller liknande. Om nu 2 liter om dagen är alldeles för mycket att dricka.

Fast som svar på din fråga: Ja man kan frysa in det. Man kan frysa in allt, till och med smör, mjölk, grädde och sådana grejer..

• Girlinthecity
    Mrs Statham skrev 2010-11-03 12:26:38 följande:
    Varför skulle hållbarheten bara vara 4-5dagar för??
    Det blir ju dessutom bara 2liter/dag. Varför är det omöjligt att dricka för? :S
    Men annars kan man göra "isglass" av det i typ iskuber eller liknande. Om nu 2 liter om dagen är alldeles för mycket att dricka.

Fast som svar på din fråga: Ja man kan frysa in det. Man kan frysa in allt, till och med smör, mjölk, grädde och sådana grejer..
    Varför den skulle vara det? Därför att det står så på förpackningen. Och jo, 2 liter juice per dag är väldigt mycket!

Jag fryser in det!
  • Mrs Statham
    Girlinthecity skrev 2010-11-03 12:29:23 följande:
    Varför den skulle vara det? Därför att det står så på förpackningen. Och jo, 2 liter juice per dag är väldigt mycket!

Jag fryser in det!
    Och i mcdonalds regler står det att en hamburgare ska slängas efter 2min...
    Men men.

Eftersom du skrev vi antog jag att det var fler än du i hushållet. Vilket blir max en liter juice per person och dag.
    Det i sin tur är bara två stora glas om dagen. Ser inga som helst problem att bli av med det inom 6 dagar.
    Men frys in det du, glöm inte koka det först så att precis alla dumma bakterier försvinner.
Svar på tråden Kan man frysa juicekoncentrat?