• hwassen

    Pappaledig Göteborg Östra Centrum?

    Hej

    Jag har nyss gått hem på min pappaledighet på heltid och kommer vara hemma med min son på snart 10 månader fram till nästa sommar. Vore roligt att träffa någon/några pappor i samma situation dels för egen del och att ha någon att umgås med men även för våra barns skull.

    Finns det någon annan pappaledig i närheten som bara vill träffas någonstans i all enkelhet? Själv bor jag i Lunden.

    /Henrik

  • Svar på tråden Pappaledig Göteborg Östra Centrum?
  • RobertE

    Hej Henrik. Robert heter jag. Har precis börjat min pappaledighet, såg att du ville träffa andra pappor, och det vill jag också göra, då deg kan bli lite ensamt utan vuxna samtal på dagarna:). Jag heter som sagt Robert, bor i kallebäck med min fru och två barn. Har två döttrar en på 2 år och den minsta på 10 månader. Så hör gärna av dig om du vill synas. /Robert

  • hwassen

    Hej Robert! 

    Det låter utmärkt, ledsen att jag inte har svarat snabbare. Vi har varit förkylda under veckan så det har varit fullt upp här...

    När passar det att ses? För mig funkar alla dagar utom fredagar bra. Torsdag nästa vecka kanske (2/12)? Eller ska vi säga någon dag i veckan efter? Något förslag på plats? Med tanke på det kalla vädret så kanske något barnvänligt kafé på stan skulle kunna vara ett alternativ för första mötet? Eller om du vill komma hitåt så skulle vi kunna ta kåkens kafé (fängelset) med öppna förskolan inpå?

    Vad passar dig bäst?
    /Henrik

    Ps. Är det någon mer som vill haka på så är det bara att höra av sig. 

  • Andreas C

    Hej Henrik och Robert!
    Jag hänger gärna på nästa gång ni ska träffas. Är föräldrarledig med två pojkar en på nyss fyllda ett och den andre på snart fyra år. Det är ju lite tider som ska passas då den äldste har 15 timmar barnomsorg i veckan men kan säga att onsdagar och torsdagar fungerar bäst för mig - då har jag bara den lille!

    Hör gärna av er
    mvh
    Andreas

  • PappaPeter02

    Hej Henrik, Robert och Andreas!
    Har ni börjat träffas ännu?
    I så fall när brukar ni träffas?
    Jag är lite sugen på att hänga på också om det går bra.
    Ska vara pappaledig till Augusti med våran dotter på snart 1 år.

    /Peter

  • hwassen

    Hej allihop!

    Kul att det verkar finns intresse!

    Det har inte blivit någon träff ännu men känns som att det nu är läge att försöka igen.

    Vad säger ni om onsdag nästa vecka (19/1) på cafét på kåken? Kl 10.00 kanske? Annars är jag öppen för andra förslag.

    /Henrik

  • TillTopps

    Hej på Er!
    Kul initiativ! Jag bor på Guldheden och går på pappaledighet om en vecka och fram till sommaren. Jag hänger gärna med på nästa tillfälle Ni träffas, eftersom jag nu på Onsdag fortfarande jobbar.

    Mvh
    Sebastian

  • PappaPeter02

    Hej allihopa!
    Ska vi köra igen nästa vecka då?
    Samma tid samma kanal?

    /Peter

  • hwassen

    Hej

    Det blir bra för oss, onsdag kl 10 på Kåken. Vi kommer dit.

    /Henrik

  • PappaPeter02

    Hej!
    Tyvärr kan Ellen och jag inte komma.
    Hon har haft maginfluensa och inte hämtat sig riktigt än.
    Men vi kanske kan testa nästa vecka igen?

    /Peter

Svar på tråden Pappaledig Göteborg Östra Centrum?