Hopplös sambo som inte bryr sig om oss
Jag är just nu så less på min sambo så ni anar inte... Det känns som om jag har tolerarat mycket väldigt länge nu, men igår kände jag att jag bara ville ha en kille som verkligen bryr sig om mig, som tar hand om mig, som är snäll, inte egoistisk..Visst min kille ger mig komplimanger och uppskattar mig rent sexuellt ( kan man säga så?)Men det räcker inte.
Vi har varit tillsammans i 3 1/2 år nu, har bott ihop 2 1/2 år. Vi har en dotter som snart blir två år och jag är gravid i v20.
Det känns inte som han tar sitt ansvar som pappa och sambo, han verkar inte vilja vara med denna lilla familj som vi är. Han vill inte hänga med på saker som hela familjen ska åka med på ( jo, i vissa fall efter långa diskussioner..) han vill hellre lämna bort vår dotter till barnvakt, o hitta på nåt bara vi två. Det känns som om jag får ta huvudansvaret hela tiden för det mesta; vår dotter, hushåll, planering... Han sitter nog mer vid datorn än han umgås ensam med vår dotter.
Nu har han varit låg hela helgen för att vi skulle ta det lungt o bara vara.. Verkar som om han bara är glad o nöjd när han får vara med sina kompisar, spela poker på datorn, spela xbox, bara han slipper va med oss... Vi tänker så olika hela tiden. Han är 30 år men beter sig som 23, känns inte som om han har växt upp än ordentligt. Och att jag är gravid o sjukskriven pga av det verkar han inte bry sig så mycket om. Jag ska leva som vanligt o jobba på i vanlig takt tydligen. Jag ska inte behöva be o tjata om hjälp med tunga lyft eller hur?? Men det är så.. Han suckar o gnäller om jag ber om hjälp.. Det känns som om jag ger o ger o inte får nåt tillbaka.
Och nu väntar vi ett till barn, det kommer bli ännu tuffare.
Finns det nån mer tjej därute som känner likadant, eller bara har tips o råd på vad jag ska göra? Jag orkar inte mer nu, men det sista jag vill är ju att separera....