• Nektarin71

Uppdrag granskning i kväll

Uppdrag granskning handlar ikväll om adoptivföräldrarna som tröttnade på sitt barn och skickade tillbaka barnet. Hur kan detta vara möjligt???Skrikandes

• Svar på tråden Uppdrag granskning i kväll
  • J o a n n a

Att dom ens funderade på att skaffa barn!
    Vilka idioter. Stackars barn!

• Tuffen

Vet någon hela historien, förutom föräldrarna?

• Nimbus

Skulle precis gå in och tipsa om detta.
    Vi får innerligt hoppas att det inte handlar om en svensk familj! Men det finns väl ingen i sverige som adopterat från Gambia? Eller kan det handla om de som adopterade släktings barn och sen skickade tillbaka barnet till andra släktingar i Gambia?

• Selma1966

Fruktansvärt. Hon är kvar i Gambia fortfarande tydligen. Ingen myndighet som hjälper henne komma hem till Sverige igen. Om man adopterar och får problem måste man söka hjälp! Inte dumpa barnet i ett land där hon inte hör hemma! Trodde bara det kunde hända i Amerika, inte här. Jag ryser!

• Selma1966

Fel av mig... Nu har jag sett mer av programmet. Tillbaka i Sverige men föräldrarna lämnade bort henne direkt igen...

• VNmamma

Märkligt med ett program som bara tittar på myndigheternas agerande och inte ställer några frågor till adoptivföräldrarna, inte ens släktingarna i Sverige kommenterar hur de tycker att paret har agerat.

Om man nu ska granska myndigheternas agerande borde man gå ännu längre tillbaka och se på utredningen som ledde till medgivande för det svenska paret. Var detta verkligen en adoption som var till gagn för barnet?

• Gung Ho
    VNmamma skrev 2010-11-03 22:40:41 följande:
    Märkligt med ett program som bara tittar på myndigheternas agerande och inte ställer några frågor till adoptivföräldrarna, inte ens släktingarna i Sverige kommenterar hur de tycker att paret har agerat.

Om man nu ska granska myndigheternas agerande borde man gå ännu längre tillbaka och se på utredningen som ledde till medgivande för det svenska paret. Var detta verkligen en adoption som var till gagn för barnet?
    Fast det mest kritiska är ju ändå myndigheterna, och de är dessa man kan ställa 'officiella' krav på. Sedan är det ju myndigheters uppgift att granska föräldrar och se om ngt brott begåtts. Det är väl ofta som medias fokus riktas mot privatpersoner som inte är officiella personligheter eller i en annan roll utses för granskning (som företagare eller politiker). Troligtvis ligger ngn form av familjetragedi bakom som inte förbättras av att man kommer och filmar dem. Vad gäller utredning så utgår jag från att det inte är omöjligt att hålla upp en fasad inför denna.
  • VirrigaVerna

Jag missade det

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Uppdrag granskning i kväll