• scrapparlotta

Undvika att få smink på kragen?

Jag får alltid smink, alltså foundation och sånt på tröjans/skjortans krage....Hur ska jag kunna undvika det, eller går det att undvika? Det ser så tråkigt ut, har man nån ljus tröja/skjorta åsså är det brunt på kragen....inte så snyggt.

Sen vill jag åxå passa på att fråga, jag vill ha ögonskuggor som skimrar/glittrar lite. Finns det nån bra nätbutik som jag kan köpa det på, till ett någorlunda vettigt pris?

• Svar på tråden Undvika att få smink på kragen?
  • J o a n n a

Vad använder du för foundation?
    Jag skulle gissa på att det antingen är en dålig kvaitet på foundationen alternativt att du använder för mkt?
    Ett tips är ju att köpa en lagom ton (pyttelite ljusare än din hud) och arbeta ut den på så sätt att man inte behöver lägga den "runt" hela käklinjen, där det oftast färgar av sig. Om du förstår hur jag menar??

• Linda1976

Håller med J o a n n a.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • J o a n n a
    scrapparlotta skrev 2010-11-03 16:05:30 följande:
    Sen vill jag åxå passa på att fråga, jag vill ha ögonskuggor som skimrar/glittrar lite. Finns det nån bra nätbutik som jag kan köpa det på, till ett någorlunda vettigt pris?
    Jag gillar estee louders pure colours, dom glittrar inte, men skiner mer. Sitter kvar länge också, dom är rätt dyra, men jag rekommenderar dom ändå!
    Annars tycker jag att makeupstore och face har helt ok ögonskuggor. Lycka till!
  • Missimo84

Köp en foundation av bra kvalitet, och var försiktig när du tar på dig tröjan. Använder oftast Estee lauder eller lancome beroende på årstid. Har inga problem med färg på kläderna.

Svar på tråden Undvika att få smink på kragen?