God soppa ikväll, recept?
Brrr kallt ikvall!
Tankte gora antingen linssoppa eller nagon purjo och potatis soppa... oinspererad - har nagon recept pa nagon god vegetarisk soppa?
Tack!
Brrr kallt ikvall!
Tankte gora antingen linssoppa eller nagon purjo och potatis soppa... oinspererad - har nagon recept pa nagon god vegetarisk soppa?
Tack!
Vi brukar ha broccolisoppa, en påse frusen broccoli, en fräst hackad lök, 5dl vispgrädde, 2-3 buljongtärningar. Koka upp och mixa. Jättegott.
Potatissoppa är också gott, då brukar vi förutom potatis ha porjulök, lök, cramefraich, grädde, buljongtärning, salt, vitpeppar. Detta brukar vi också mixa.
Mm de lät gott med soppa.. De får det bli nån dag.. Vill också ha tips så jag lägger till tråden i favoriter ;)
Gärna bla fisk-soppa vill jag ha tips på.. Mums..
Har massa hemma, sa kommer nog bara gora en kramig soppa med purjo, selleri, morotter, potatis, och sedan mixa ihop det med lite gradde =)
Men lat recepted floda! =)
Ååh jag väntar med spänning hihi
Nej då ingen press, jag har all tid i världen ;)
Minns en varndomsväns mamma som gjorde en så förbenat god fisksoppa.. Vet bara att de va torsk och potatis och rotfrukter men inte mer :'( men va go den var.. Ååh jag får nog efterlysa henne hihihi
Jag älskar soppa, men faktum är att jag gör det väldigt sällan...
Men nu är jag sugen. Men, jag är hemma och är sjuk så här äts vad som finns.. inte orkar jag fixa nått...
Jag har recept på en jättegod tomat- och timjansoppa på min blogg!
http://frostrosor.blogspot.com/2010/10/tomat-och-timjansoppa.html
*favoritar*
slår ett slag för löksoppan.
Är den absolut lättaste och tillsammans med rostat bröd och riven ost kvalar den in i top 3 listan över den godaste också.
Jag gjorde en jättegod soppa med savoykål och purjolök för ett tag sedan. Har inget recept, men jag fräste grönsakerna i smör med vitlök och kryddor först, hällde på buljong, lät allt koka mjukt, mixade och rörde ner grädde eller CF, minns inte vilket. Vansinnigt gott blev det.
Fisksoppa
1 st fänkål
1 st lök
fräses,
cayenpeppar, chilli grädde, buljongtärnignar. Mixas.
Lägg i god fisk, brukar själv ta lax.
Jag åt spenatsoppa m ägghalvor o hårdmacka m ost hos en kompis i början av veckan, såååå gott..