• gladamamman1

Tcäke på Jack Russell hund?

Jag undrar om folk har det på sina hundar på vintern

• Svar på tråden Tcäke på Jack Russell hund?
  • kixan

Vår har det inte iaf, han rör sig så mycket så han hinner inte börja frysa, även fast han älskar att skutta runt i djupsnö och vi kan ha det rejält kallt i perioder (bor i Luleå).

A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • gladamamman1
    gladamamman1 skrev 2010-11-03 18:18:10 följande:
    Jag undrar om folk har det på sina hundar på vintern
    Täcke ska det stå
  • gladamamman1
    kixan skrev 2010-11-03 18:26:20 följande:
    Vår har det inte iaf, han rör sig så mycket så han hinner inte börja frysa, även fast han älskar att skutta runt i djupsnö och vi kan ha det rejält kallt i perioder (bor i Luleå).
    Oki oki
  • gladamamman1

Tänkte kolla beg på tradera men vet ej vilken strl. Han är högställd, han är 38 cm om man mäter framben till hals

• kixan
    gladamamman1 skrev 2010-11-03 18:31:06 följande:
    Tänkte kolla beg på tradera men vet ej vilken strl. Han är högställd, han är 38 cm om man mäter framben till hals
    De brukar ju mätas i rygglängd, men be om måttet runt halsen också, de täcken och selar jag har provat på min hund har passat över ryggen men varit för små i halsen för att han är så kraftig över bogen.
    A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • dezibel

Inte täcke eftersom hon avskyr när det prasslar men ylletröja när det är riktigt kallt eller om hon ska in i en kall bil.

• Lathundarna

Jajemen, har det på bägge när det är skitväder. Kyla bekommer dem inte, men regn är inget de gillar. Ingen av dem är dock JR.

För att mäta hunden för täcke kan man mäta dels över ryggen (vanligaste) och dels runt halsen. När du mäter över ryggen gör du det från där nacke och rygg möts ner till svansroten. Ähh, slänger upp en bild så kanske det förklarar bättre Obestämd

• Jezziie

Min högställda jack russell tik har strl 35 på täcken,men hon är nog något mindre än din hane. Men strl 40-45 borde ju passa. Gå in i en djuraffär o prova,de har jag gjort, oftast har jag ju köpt det då..men det är inget tvång.

• Fiddelii

Min borderterrier hade fodrat regn/vindtäcke hela förra vintern och han älskar det! nu är han en gammal hund (10år) och inte så aktiv. Då han är en terrier och mkt bestämd har han nästintill vägrat gå ut i regn och rusk så nu under hösten har vi använt ett tunnare regntäcke och då blir promenaderna genast roligare!

köp och test, alltid värt ett försök!

Svar på tråden Tcäke på Jack Russell hund?