• Karedo

HJÄLP! Har hittat den bästa julklappen, men vad heter det!?

Hittade dessa på loppis, hade själv något liknande som barn. Frågan är vad det heter och vart man hittar det?

Ser ut som platta blommor/klöver, så kan man fästa dem i varandra genom att sätta i hop dem med hjälp av mellanrummen mellan Bladen. De är i plast och i olika färger. De jag hittade idag var lite större och de jag hade som liten var mindre som 5 kronor typ.

Någon som vet vad jag svamlar om? Tacksam för svar..
  • Svar på tråden HJÄLP! Har hittat den bästa julklappen, men vad heter det!?
  • Birry

Åh, såna hade jag när jag var liten. Men vad 17 hette de.... *grubblar* Jätteroliga iaf!

Ska tänka och återkomma, eller kanske hitta svaret här...?

• Hoppfull84

de hette manicklar där jag kommer ifrån iaf. små plast grejjor man kan häkta ihop till långa kedjor, fanns i alla möjliga former/färger/storlekar, man kunde köpa dom styckesvis(de större) eller en hel karta med små små manicklar man fick bryta isär för typ 10kr. vi bytte dom med varandra eller så spelade vi med dom, ungefär som man spelar kula, man sköt dom mot varandra på ett bord och den som stannade i ringen fick de manicklar man lagt i potten.

• Havsluft

Jag tror vi kallade dem "ess"! Det fanns en vanlig sort som var formade som S, tror namnet kom från den sorten...

• Birry

Aha, de kallades för spelisar där jag bodde... Tänkte på något heeeelt annat!

• Hanakana

Vi har köpt de mindre, och de finns på Panduro! Iaf för ca 1 år sedan...

• Karedo

Tack för svaren, men det är INTE sådana som visas på bilden Rynkar på näsan

Dessa är helt platta och blommformade/klöverbladformade. Tänk dig som ett glasunderlägg. Gud så svårt att förklara. Man sätter liksom ihop dem som halft i halft.

Birry- Kanske tänker du på samma som jag?

• Birry

Ja, då tänker jag på samma som du, men kommer inte på vad de heter! Har försökt googla utan resultat... Skriv gärna om du kommer på det!

Svar på tråden HJÄLP! Har hittat den bästa julklappen, men vad heter det!?