• Sirba

Bad i slutet på graviditeten?

Hej!

Hade tänkt fara och bada med vår dotter någon dag framöver och tänkte att det var okej till jag pratade med min mamma I telefon ikväll och hon frågade om man verkligen fick bada i badbassäng i slutet på graviditeten. Vi ska ha barn den 26 November. Hade aldrig tänkt att man kanske inte ska det pågrund av om det kommer upp någon/några bakterier när man badar. Någon som vet hur det är med detta?   

• Svar på tråden Bad i slutet på graviditeten?
  • kakmamman

Nej det låter konstigt =) Det finns ju speciella Bad-avslappningskurser typ.. Där man badar =) i simbassäng..

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Michisen

Jag gick på vattengympa för gravida - där sade barnmorskorna att det går utmärkt att bada i bassängen tills dess att slemproppen/vattnet gått.

Kan även tillägga att jag badade under förlossningen med mitt första barn efter att de konstaterat vattenavgång, det var dock i deras badkar, ej i bassäng på det sättet.

• MassiiMotoo

infektionsrisken är när vattnet har gått eller ev slemmisen. Annars är det okej att bada.

Michisen skrev 2010-11-03 20:21:01 följande:
    Jag gick på vattengympa för gravida - där sade barnmorskorna att det går utmärkt att bada i bassängen tills dess att slemproppen/vattnet gått.

Kan även tillägga att jag badade under förlossningen med mitt första barn efter att de konstaterat vattenavgång, det var dock i deras badkar, ej i bassäng på det sättet.
    Det är ändå skillnad på deras badkar och allmän bad =)
    Jag badade med med mitt andra barn när vattnet hade gått så skönt by the way =)
  • Michisen
    MassiiMotoo skrev 2010-11-04 09:19:20 följande:
    infektionsrisken är när vattnet har gått eller ev slemmisen. Annars är det okej att bada.Det är ändå skillnad på deras badkar och allmän bad =)
    Jag badade med med mitt andra barn när vattnet hade gått så skönt by the way =)
    Ja, som jag skrev - "det var dock i deras badkar, ej i bassäng på det sättet."
Svar på tråden Bad i slutet på graviditeten?