• Annaliv

Fler varannaveckaensam i Sthlm?

Hej,

jag söker andra varannaveckaföräldrar (vad jag avskyr detta uttryck!) som vill dela tankar och funderingar kring detta, kanske också träffas, med eller utan barnen. Det känns lite ensamt ibland att inte leva i en "fullskalig" familjesammansättning...

Jag är 33 år och har en dotter som är 5. Vi tycker om att vara ute i lekparker, besöka barnvänliga museer, gå på teatrar, bio, pyssla och måla, rida osv. osv. Jag är intresserad av kultur, matlagning, natur, böcker, samhällsfrågor etc. Vore härligt att lära känna några ensamstående med liknane intressen och barn i ungefär samma ålder (kan man få allt?).

Ps. Säkert finns redan liknande trådar men jag är så dålig på att söka här...

Hoppas vi skrivs!

• Svar på tråden Fler varannaveckaensam i Sthlm?
  • Pappa39

Hej!

Jag känner igen mig i det du skriver, vad gör man egentligen? Har en son på fyra och en liten tjej på ett år som jag hastigt och lustigt( eller egentligen olustigt) endast ska få träffa varannan vecka. De veckor jag är själv är det ju ohyggligt tomt, och de veckor man har barnen känner jag pressen att allt ska vara så himla bra. Ibland blir det ju dock inte så bra som man tänkt och då får man dåligt samvete av det. Saknar det fullskaliga, harmonin och balansen som finns när man har en "vuxen" att dela allt med. Det är svårt att förklara ordentligt men jag tror att du förstår ungefär vad jag menar.

Tyvärr så har ju det sociala livet blivit lidande efter att ha satsat på familjen, kompisnätverket är väldigt begränsat. Det befintliga umgänget försvann i och med separationen, tyvärr.

Mvh Pappan

• ladyeliza

hello, samma sits. dottern är snart 7 år o jag 25. pluggar dessutom på distans så i vissa perioder blir det vääldigt ensamt. andra stunder fullt upp. men känner inga andra i samma sits så vore kull att etablera kontakt! vi bor i mariehäll, nära sundbyberg!  mvh elsa

• teadrinker

En till här... två små barn.

Svar på tråden Fler varannaveckaensam i Sthlm?